سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024

عربستان سعودی با حمایت‌های مالی و فکری گسترده از«انجمن پرک»، برای تضعیف تشیع و ترویج وهابیت در مناطق مختلف ایران تلاش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا علی‌کرمی، پیش از ظهر امروز در هشتمین گردهمایی ائمه جماعات استان قم، در جامعه مدرسین حوزه، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، اظهار داشت: مقام معظم رهبری سال‌ها است که نسبت به هجمه فرهنگی دشمن، با عبارت‌های مختلف مثل تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و جنگ نرم هشدار می‌دهند، ولی ما آن طور که باید عمل نکرده‌ایم.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: بقایای رژیم پهلوی و افراد فراری ضد انقلاب، با حمایت‌های غرب، تحت عنوان «انجمن پرک» فعالیت‌های گسترده‌ای را ضد اسلام و روحانیت و شیعه در کشورهای مختلف جهان انجام می دهند.

وی افزود: این افراد با بهره‌گیری نتایج مطالعاتی 27 دانشگاه که در حوزه اسلام و ایران انجام داده‌اند، به صورت منسجم و برنامه‌ریزی شده در کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین کرمی تاکید کرد: عربستان با حمایت‌های مالی و فکری از این انجمن، برای ترویج وهابیت در مناطق مختلف ایران تلاش می‌کند.

رییس دانشگاه پیام نور قم با اشاره به ضرورت تربیت دینی دانش‌آموزان و نوجوانان و هم‌جنین رسالت خطیر حوزه‌های علمیه در این عرصه، گفت: عصر حاضر، عصر امتحان روحانیت و حوزه‌های علمیه است.

وی افزود: روحانیون باید با تلاش در عرصه تربیت دینی نوجوانان و جوانان، در مقابل ایثارگری‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی گذشتگان پاسخ‌گو باشند تا از این امتحان سربلند بیرون آیند.

حجت الاسلام والمسلمین کرمی تصریح کرد: در حال حاضر مبارزه اصلی دشمن، در عرصه میدان فرهنگی است و تهدیدات نظامی ظاهر قضیه می‌باشد و دشمن بیشتر انرژی و توان خود را در مبارزه فرهنگی و جنگ نرم به کار گرفته است.

وی، فعالیت شبکه‌های ماهواره‌ای و تولید انیمیشن را از مهمترین ابزار‌های فرهنگی دشمن برشمرد و ابراز داشت: اگر ما 10 کار فرهنگی انجام می‌دهیم، آنها 10 هزار کار فرهنگی را بی سر و صدا علیه ما انجام می‌دهند و این مسئله خطرناک است.

این کارشناس مسائل تربیتی در ادامه با تاکید لزوم ارائه منسجم فرهنگی و اقامه نماز جماعت در مدارس، گفت: باید کاری کنیم که روح و پیام نماز به دانش‌آموزان منتقل شود و اگر این کار در مدارس صورت نگیرد، در محیط‌های دیگر امکان این کار وجود ندارد و فرزندانمان اسیر دام‌های فکری دشمن خواهند شد.

حجت الاسلام و المسلمین کرمی با اشاره به الزامات تربیت دینی دانش‌آموزان، گفت: دانش‌آموزان در مقاطع مختلف ذائقه‌های متفاوتی دارند و باید مبلغان و ائمه جماعات مدارس به این موارد واقف باشند.

ریس دانشگاه پیام نور قم در پایان خاطرنشان کرد: در مقاطع ابتدائی و راهنمائی باید بیشتر از داستان و تمثیل استفاده کرد، ولی در دوره دبیرستان بیشتر باید از فراض‌های مختلف دعاها برای تحریک حس نیازمندی دانش‌آموزان بهره برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha