شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024

نمایشگاه بزرگ آثار علمی پژوهشی محققان و اهل قلم روحانی، حوزه علمیه بابل آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام حبیبی، مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی (ع) زرگرشهر بابل با اعلام این مطلب اظهار داشت: نمایشگاه آثار علمی- پژوهشی محققان و اهل قلم روحانی، حوزه علمیه بابل، در مدرسه علمیه امام حسن مجتبی (ع) زرگرشهر بابل با هدف معرفی آخرین دستآوردهای پژوهشی طلاب برپا شده است .

وی با اشاره به اهمیت مسئله پژوهش، افزود: پژوهش، از مسائل مهم در حوزه علمی کشور است؛ در عصر کنونی هر جامعه و کشوری که ازلحاظ عرضه علوم مختلف موفق‌تر باشد یقیناً آن جامعه بر سایر جوامع برتری پیدا می کند و همه کشورهای دیگر در این جهت خواه و ناخواه تحت سیطره علمی آنها قرار می گیرند.

حجت الاسلام حبیبی  به جایگاه پژوهش در ایران، گفت: کشور متمدّن و بزرگ ایران اگر بخواهد مغلوب کشورهای دیگر نگردد و در دنیای امروزه حرفی برای گفتن داشته باشد یقینا اول باید در عرصه پژوهش و تحقیقات علمی روز، حرفی داشته باشد.

به گفته وی ، امروزه در کشور ما موضوعات مختلفی  چون صنعت، فقه، تفسیر، کلام، علوم حقوق و جزاء و... نیازمند پژوهش بوده  و می طلبد کسانی که دست به قلم هستند، در این موضوعات مانور بدهند و علوم و فنون روز را به دنیا عرضه کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی (ع) زرگرشهر بابل تاکید کرد: در همین راستا، در کنار اقشار مختلف کشور، علماء و روحانیون و طلاب بزرگوار در حوزه های علمیه کشور هم نباید از قافله پژوهش عقب بمانند

وی تصریح کرد : امروز حوزه های علمیه باید سعی کنند آموزش حوزوی را با محوریّت پژوهش رونق بدهند تا یک طلبه لااقل بعد از اتمام دوره مقدمات، اهل پژوهش و تحقیق باشد؛ در این مسیر، مسئولان مربوط هم باید فضای مناسب و مقدمات امر و بستر پژوهش را فراهم کنند.

حجت‌الاسلام حبیبی اضافه کرد: در همین راستا نمایشگاه آثار علمی- پژوهشی اهل قلم روحانی بابل ، دیروز و با حضور معاون پژوهش حوزه‌های علمیه سراسر کشور، آغاز که به مدت 4 روز ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان ساخت: مدرسه علمیه  امام حسن مجتبی (ع) با توجه به اینکه سال دوم فعالیت تحصیلی خود را تجربه می‌کند، سعی داشته در این نمایشگاه شرکت داشته باشد لذا غرفه‌ای را هم برای خود اختصاص داده و آخرین دستآوردهای پژوهشی را ارایه کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha