جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره احیاء جایگاه حوزه های علمیه استان گفت: تلاش می‌کنیم که زمینی به متراژ یکصد هکتار، جهت تأسیس مدارس علمیه استان در استان اختصاص یابد که این امر، مراحل پایانی خود را طی می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در نشست ماهانه ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری، با اشاره به این نشست‌ها، اظهار داشت: همه ما دغدغه ارتقای استان را داریم و در پی آن هستیم که استان را به جایگاه واقعی خود برسانیم،‌ لذا لازمه آن همین نشست های مشترک بین ائمه جمعه و مسئولان استان است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ادامه داد: لازمه رفع مظلومیت از استان، به هم پیوستگی و کار جمعی بین ائمه جمعه، مسؤولان و مردم است و تا زمانی که همه متحد و یک صدا نشوند، مشکلات استان حل نخواهد شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در ادامه از نشست و گفت و گو با صاحبان نفوذ و معتمدین استان در قالب همایشی بزرگ خبر داد و گفت: در صدد هستیم که همه استان را به هم پیوند بزنیم و فکرها، استعدادها، عزم ها و همت‌ها را هم سو کنیم تا از تک روی‌ها خودداری شود و محرومیت از چهره استان رخت برکند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به احیاء جایگاه حوزه‌های علمیه استان از نظر زیر ساخت اشاره کرد و گفت: بر آن هستیم که واگذاری زمینی به متراژ یکصد هکتار، جهت تأسیس حوزه‌های علمیه استان را بگیریم که این امر، مراحل پایانی خود را طی می کند.

رییس شورای حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری، بازسازی مساجد استان و استفاده از این ظرفیت را در راستای مسائل فرهنگ استان ضروری دانست و تأکید کرد: مساجد استان باید هم از نظر فکری، فرهنگی، هم از نظر ساخت و ساز توسعه پیدا کند.

وی به تکمیل مساجد نیمه کاره استان در آینده ای نزدیک اشاره کرد و اظهار داشت: تنها به ساخت و ساز مسجد اکتفا نکرده ایم و در حال تشکیل هسته مرکزی مساجد استان، جهت پویا و فعال شدن آن ها در راستای مبارزه با تهاجم فرهنگی هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام از برگزاری جلسات مستمر با ائمه جماعات در راستای عملی کردن احیای مساجد خبر داد و افزود: ائمه جماعات نقش بسزایی در پویایی مساجد دارند که باید به صورت ویژه به آن نگاه شود.

آمریکا مسئول حوادث تروریستی عراق

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سخنان پایان به شهادت جمعی از هم استانی های خود در حادثه تروریستی عراق اشاره کرد و گفت: این گونه حوادث حاصل شیطنت های آمریکا و هم پیمانانش است که در مقام ضربه زدن به جهان مقاومت هستند.

امام جمعه شهرکرد، ضمن همدردی با خانواده ها و بازماندگان این شهدا، اظهار داشت: به یقین شهدای این حادثه، شهدای اقتصادی کشور هستند که راه آن ها ادامه پیدا خواهد کرد و دشمن بداند که این چرخ، نه تنها از حرکت باز نخواهد ایستاد، بلکه محکم تر و استوارتر خواهد چرخید.

در ادامه این نشست، حمیدرضا عزیزی، رییس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش وحدت آفرین روحانیت در جامعه کنونی اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی در همه ابعاد موفق بوده به جز بحث اقتصاد، که دلیل آن هم نداشتن برنامه مدون و توجه نکردن به تولید ملی است.

مجید جلیل، نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی نیز به هفته پژوهش اشاره و آن را با مسایل فرهنگی استان گره زد و اظهار داشت: امروزه کشور به شدت نیازمند پژوهش کاربردی در تمام عرصه ها است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha