پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024

در این برهه از زمان، اگر فردی روی شهوات و غرایض نفسانی خود پای گذاشته و به مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان، یعنی اباعبدالله حسین(ع) وارد شود، جهاد در راه خدا کرده و به بالاترین درجات معنوی دست می یابد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین میر احمدرضا حاجتی، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در جمع بسیجیان مسجد ارشاد اهواز، حضور در مجالس عزاداری اباعبدالله حسین (ع) را فرصتی مغتنم برای جوانان و نوجوانان دانست و اظهار داشت: فردی که توفیق ورود در دستگاه امام حسین(ع) را پیدا کند، به یقین خود امام حسین(ع) دست او را گرفته و وی همراه با خود می کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به جنگ نرم فرهنگی دشمنان، و لزوم استفاده از ظرفیت های اربعین حسینی، گفت: در این برهه از زمان، اگر فردی روی شهوات و غرایض نفسانی خود پای گذاشته و به مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان، یعنی اباعبدالله حسین(ع) وارد شود، جهاد در راه خدا کرده و به بالا ترین درجات معنوی دست می یابد.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، اشک بر امام حسین(ع) را یکی از اعمال مقبول نزد خداوند متعال دانست و بیان داشت: جوانان و نوجوانان حاضر در مراسم، اشک بر حسین و اولاد حسین(ع)، شما را هم ردیف بر فرشتگان می کند و هم اکنون نیز یقین کنید ملائکه در این جمع شما و همه عزاداران حسینی حاضر می شوند.

گریه بر مصائب امام حسین(ع)،کلیدارتباط با امام عصر(عج)

مدیر حوزه علمیه خوزستان، در ادامه سخنان خود، کلید ارتباط و رسیدن به امام زمان(ع) را اشک و گریستن بر مصیبت امام حسین(ع) دانست و گفت: به راستی که اشک ریختن، عرض ارادت و تعظیم به شعائر حسینی یعنی کوبیدن درب خانه امام زمان برای پیوستن به سربازان و یاران اوست؛ از این رو اگر می خواهید یکی از یاران قائم آل محمد(عج) باشید، در مجالس عزاداری امام حسین(ع) شرکت کرده و قدر این مراسم های الهی را بدانید.

امام جمعه موقت اهواز، دارا بودن روحیه عاشورایی را یکی از مصادیق مبارزه با کفر و جهل دانست و تصریح کرد: در این برهه حساس از تاریخ بشریت، داشتن روحیه حسینی، یکی از ملزومات مردم و بسیجیان ایران است؛ چرا که داشتن روحیه عاشورایی بدترین تهدیدها را تبدیل به فرصت می‌کند.

استاد حوزه علمیه خوزستان، خطاب به جوانان حاضر در مراسم، با بیان این که داشتن روحیه حسینی نیازمند عزمی راسخ و استوار است، گفت: به یقین مقاومت در راه حسین مشکل بوده و شما در این راه با سختی هایی مواجه می شوید،  که باید با توکل بر خدا و استعانت از امام حسین(ع) بر این گونه مشکلات غلبه کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی با تأکید بر این که «إن تنصروا الله ینصرکم» یکی از بزرگترین درس های امام حسین(ع) برای بشریت است، گفت: حضرت اباعبدالله حسین(ع) با قیام تاریخی خود به ما آموختند که برای رسیدن به پیروی باید مقاومت کرد، حتی اگر بازنده علمی میدان نبرد باشی! و ما امروزه به روشنی شاهد آن هستیم که امام حسین(ع) با وجود این که در میدان نبرد قهرمانانه مغلوب دشمنان شد، اما در اصل، بزرگ‌ترین قهرمان در تاریخ بشریت شناخته شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان این که امروز صدای شیطان از رادیوهای بیگانه به گوش می رسد، تصریح کرد: جوانان! به یقین افرادی که در تلاش برای جدا کردن شما از راه اباعبدالله حسین(ع) هستند، افراد شیطان صفتی هستند که صدای آنها در واقع همان صدای زشت و زننده شیطان رجیم است.

استاد اخلاق حوزه علمیه خوزستان، در پایان سخنان خود، با بیان این که حضور در مجالس عزاداری امام حسین(ع) همانند حضور در کنار قبر اباعبدالله حسین(ع) است، در روایات آمده است که دعا زیر قبه و بارگاه امام حسین(ع) مستجاب است؛ از این رو تا می توانید در مجالس عزاداری امام حسین(ع) دعا کنید، که این دعا، از اعمال و دعاهای مقبول است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha