پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024

یکی از اساتید حوزه علمیه گلستان گفت: امروز تهاجم فرهنگی جامعه ما را تهدید می‌کند، بنابراین باید پژوهش ها در حوزه فرهنگی و دینی تقویت شود.

حجت الاسلام محمد ساوری کتولی، معاون آموزش و پژوهش مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) شهرستان علی آباد کتول در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس استان‌ها با گرامیداشت هفته پژوهش، با بیان این مطلب که پژوهش امر ی بسیار مهم است، چرا که با انجام پژوهش، نقاط ضعف و قوت‌ها مشخص می‌شود و با شناسایی ضعف‌ها برنامه‌ریزی های لازم در دستور کار قرار می‌گیرد، افزود: پژوهش، اهداف کیفی را تعمیق می‌بخشد و باید پژوهشگران توجه داشته باشند که از نظر سنی به انجام پژوهش توجه کنند.

وی تاکید کرد: امروز باید افرادی پژوهش را انجام دهند که صلاحیت پژوهش را داشته باشند و بتوانند با پژوهشی که انجام می دهند، در توسعه و ارتقای سازمان و نهاد موثر واقع شوند.

حجت‌الاسلام ساوری کتولی یادآورشد:با بیان اینکه امروزه جامعه به شدت نیازمند تحقیق و پژوهش کاربردی در حوزه دینی و فرهنگی است تصریح کرد: جامعه امروز ما را تهاجم فرهنگی تهدید می‌کند، بنابراین باید پژوهش ها در حوزه فرهنگی و دینی تقویت شود.

وی پژوهش را لازمه توسعه و ارتقای فعالیت های دینی و قرآنی در جامعه دانست و تصریح کرد: زمانی یک فعالیت فرهنگی، دینی و قرآنی در جامعه اسلامی نهادینه و اثر گذار خواهد بود که در ابتدای شروع آن یک کار تحقیقاتی و کاربردی صحیح صورت گرفته باشد.

وی تاکید کرد: انجام پژوهش نیاز به تغذیه فکری پژوهشگردارد که باید به این امر بسیار مهم توجه شود چرا که باید پژوهشگر درک نقاط ضعف و قوت را داشته باشد و بتواند پژوهش انجام دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha