جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024

ساختمان جدید موسسه آموزش عالی حوزوی اسراء با حضور آیت‌الله العظمی جوادی آملی ، آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه کشور و جمعی از اساتید، پژوهشگران، دانش پژوهان و فضلای حوزه، امروز در قم افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی واعظ جوادی در این مراسم با تسلیت اربعین حسینی و با بیان این مطلب که امروز آموزش از جایگاه ویژه ای در جهان برخوردار است، به سه سطح مختلف آموزش اشاره کرد و گفت: امروزه در جهان، آموزش در سه سطح عمومی، تخصصی و دوره های خاص ارایه می‌گردد که شکل گیری موسسات تخصصی در زمینه علوم دینی، در این راستا می باشد و وجود مراکز تخصصی ویژه به رشد علوم دینی کمک شایانی خواهد کرد.

رییس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء با بیان که ارائه آموزش مناسب، ابزار و امکانات جدیدی می‌طلبد، ابراز داشت: سعی شده در این مجموعه جدیدترین و به روزترین امکانات آموزشی و پژوهشی در اختیار دانش‌پژوهان قرار گیرد.

وی در خصوص جایگاه علم تفسیر در میان سایر علوم نیز ابراز داشت: ویژگی‌های تفسیر در میان علوم ، رشته تفسیر را به رشته‌ای خاص تبدیل کرده، همه علوم دینی شرافت دارند، ولی تفسیر از آن جا که ارتباط مستقیم با قول خدا دارد، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، درس تفسیر در عرض سایر علوم دینی نیست، بلکه در طول سایر علوم دیگر قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ جوادی به پیام آیسسکو به حضرت آیت الله جوادی آملی اشاره کرد و ادامه داد: آیسسکو در این پیام نوشته که حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی، علم کلام و فلسفه را در خدمت تفسیر قرار داده و از این حیث، رویکرد جدیدی به تفسیر ارایه نموده است.

وی تصریح کرد: تا علوم دیگر رنگ و بوی قرآن به خود نگیرند، جامعه آنها را نمی‌پذیرد و به قول معروف دارای مقبولیت نمی‌شوند، و مقبولیت همه علوم به استناد قرآن کریم می‌باشد .

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء همچنین در این مراسم، توضیحاتی در خصوص ویژگی‌های پژوهشی و ویژگی های ساختمان جدید موسسه آموزش عالی حوزوی اسراء ارایه داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha