پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ |۲۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 6, 2024

بيش از 170 زائر اهل سنت خراسان همراه با روحانیون خود،در قالب کاروان و به صورت پياده به زیارت علی ابن موسی الرضا(ع) مشرف شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري حوزه در مشهد، امام جمعه اهل سنت پايين جام تربت جام با اشاره به  ارادت اهل سنت به امام علی بن موسی الرضا (ع) و با بیان این که  اهل سنت از ديرباز عاشق و دلداده اهل بيت پيامبر (صلي الله عليه و آله و سلم) به ويژه امام هشتم شيعيان مي باشند، اظهار داشت: اهل سنت در همه عبادات و نماز هاي خود اهل بيت پيامبر (صلي الله عليه و آله و سلم) را با صلوات بر محمد و آل محمد ياد مي كنند و اعتقاد قلبي دارند كه هيچ نماز و عبادتي مقبول حضرت احديت قرار نمي گيرد، مگر اين كه در آن صلوات بر محمد و آل محمد ذكر شود.

مولوي امان الله برزگر با اشاره به حضور خودجوش روحانيون و ساير اقشار اهل سنت در اين راهپيمايي جهت عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت رضا(ع)، اظهار داشت: در اين ايام رحلت رسول خدا(ص) و شهادت امام حسن و امام رضا (عليه السلام)، همه اقشار مردم اعم از شيعه و سني در مراسمات ويژه اين روزها، حضور پر شور دارند.

همچنين مولوي انس رحمتي، امام جماعت روستاي يادگار سفلي پائين جام تربت جام اظهار داشت: هر عملي كه انسان انجام مي دهد به ويژه عشق و ارادت به نبي مكرم اسلام (صلي الله عليه و آله و سلم) و اهل بيت مطهر ايشان (عليهم السلام)، اگر در راستاي عبوديت خدا و مخلصانه باشد، مقبول بوده و مرضي رضاي حضرت احديت قرار مي گيرد.

وي خاطر نشان كرد: وحدت امروز جهان اسلام و حضور گسترده اهل سنت در مراسم هاي مختلف شیعیان، نشان از يكدلي و وفاق بين تمام آحاد جامعه اسلامي دارد كه مشت محكمي بر دهان ياوه گويان و دشمنان اتحاد مسلمين در سراسر جهان است.

احمد اربابي، رئيس شوراي بخش پايين جام تربت جام نيز با اشاره به حضور بيش از 170 نفر از هموطنان اهل سنت از نقاط مختلف استان خراسان در برنامه پياده‌روي به مشهد مقدس، اظهارداشت: حدود 40 نفر از اين افراد از روحانيون اهل سنت مي باشند كه به همراه تعدادي از نماز گزاران مساجد خود در حركتي خود جوش جهت عرض ارادت به حضرت ثامن الحجج(عليه السلام) و تسليت ايام عزاداري و همبستگي با ساير اقشار ملت به سوي مشهد مقدس رهسپار شدند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha