جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ |۲۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 31, 2024

اولین همایش تجلیل از خادمان حسینی استان لرستان امروز با حضور هیئت‌های مذهبی و مسئولان استان برگزار شد به گزارش خبرگزاری حوزه از لرستان در این همایش نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه خرم‌آباد با تبریک سالروز میلاد پیامبر‌اکرم‌(ص) گفت: امروز هیئات مذهبی باید در سرنوشت جامعه نقش‌آفرینی کنند و مرکز بصیرت‌بخشی باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد میرعمادی با اشاره به این‌که هیئات مذهبی سیاسی، کار نمی‌کنند اما می‌توانند در سرنوشت سیاسی خود دخالت کنند افزود: امروز هیئت‌های مذهبی باید مرکز بصیرت‌بخشی باشند.

وی با تاکید بر این‌که ریشه‌دارترین تشکل مردمی محض، هیئات مذهبی هستند تصریح کرد: سالم‌ترین تشکل‌های دینی امروز هیئاتی هستند که در خط ولایت و رهبری حرکت می‌کنند که این موضوع شاخص هیئت مذهبی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به این‌که امروز روح و جان هیئت مذهبی ولایت و رهبری است گفت: با توجه به این‌که خاستگاه اصلی هیئت مذهبی مسجد است هیئت مذهبی باید مسجدمحور باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین میرعمادی با تاکید بر این‌که هیئت مذهبی کانونی برای تربیت دینی است گفت: انتظار می‌رود هیئت‌های مذهبی با بهره‌گیری از وجود روحانیون بعنوان مبلغ و سخنران معارف دینی را در هیئت‌ها برای مردم بازگو کنند.

در ادامه  این مراسم مدیر کل تبلیغات اسلامی استان نیز با اشاره به این‌که لرستان جز پنج  استان کشور در زمینه عزاداری است گفت: سال گذشته نیز استان لرستان بعنوان پدیده عزاداری شناخته شد.

حجت‌الاسلام سعید مهدوی امین افزود: هیئات مذهبی مردمی‌اند و هرگز به سمت دولتی شدن نرفته‌اند و همیشه در راستای تحقق شعارهای مردمی حرکت کرده‌اند.

در پایان از خادمان، مداحان و اعضای برتر هیئت‌های مذهبی لرستان تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha