یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: پس گرفتن دعوت از جمهوری اسلامی برای حضور در ژنو2 ثابت کرد که دبیرکل سازمان ملل هیچ اختیار و اعتباری ندارد و عروسک خیمه شب بازی قدرت های جهانی به ویژه آمریکاست.

آیت الله سید محمد غروی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به دعوت دبیرکل سازمان ملل از ایران برای حضور در اجلاس ژنو2، اظهار داشت: هنگامی که این دعوت صورت گرفت، مقامات نظام از روی حسن نیت و ایفای نقش مثبت و سازنده برای حل مسائل ملت سوریه، با تاکید بر این که هیچ گونه قید و شرطی را نمی پذیرند، آمادگی خود را برای حضور در این اجلاس اعلام کردند.

وی با اشاره به اقدام دبیر کل در پس گرفتن این دعوت، تصریح کرد: در این مسئله،  مسئولان دستگاه دیپلماسی ایران، استقلال نظام را به رخ مجامع بین المللی کشیدند، چرا که در مراحل مختلف تاکید کرده بودند، حاضر به پذیرش هیچ پیش شرطی برای شرکت در این اجلاس نیستند.

دبیرکل آمریکایی    

عضو جامعه مدرسین حوزه با تاکید بر این که در شأن سازمان ملل نیست که دبیرکل آن زیر دست آمریکایی ها باشد، افزود: این مسئله موجب لطمه زدن به حیثیت و جایگاه سازمان ملل شد.

آیت الله غروی، پس گرفتن دعوت از جمهوری اسلامی را اقدامی خلاف قوانین بین المللی خواند و گفت: این اقدام، بی اعتباری سازمان ملل، دبیرکل و آمریکایی ها را اثبات کرد.  

وی با بیان این که این مسئله موجب شد تا به اذهان عمومی دنیا ثابت شود که آمریکایی ها در تصمیمات بین المللی مداخله می کنند، ابراز داشت: این اقدام، خلاف ادعای دموکراسی خواهی آمریکایی ها بود و نشان داد که دبیرکل سازمان ملل اختیار و اعتباری ندارد و به عروسک خیمه شب بازی قدرت های جهانی تبدیل شده است.

جمهوری اسلامی ضرر نکرد

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی از حضور نیافتن در اجلاس ژنو2 هیچ ضرری نکرد و اگر هر تصمیم نامناسب و نسنجیده ای در قبال مردم سوریه در این اجلاس گرفته شود، آن ها باید پاسخگوی افکار عمومی و ملت سوریه باشند.  

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha