پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024

همایش "منزلت و عملکرد زنان از دیدگاه قرآن" در شهر پلمبنگ اندونزی با حضور و سخنرانی روحانی اعزامی از جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، به همت رايزني فرهنگي ایران در اندونزي، حجت الاسلام والمسلمین احمدی شاهرختی روحاني اعزامي از مركز بين المللي تبليغ سازمان فرهنك و ارتباطات اسلامي در دومين روز اقامتش در شهر پالمبنگ جزيره سوماتراي جنوبی اندونزي در همايش علمي با موضوع "منزلت و عملکرد زنان از دیدگاه قرآن" شركت و در جمع با شكوه استادان و دانش آموختگان خواهر مركز علمي الاتفاقيه اين شهر به ايراد سخن پرداخت.

وی با بيان اينكه ملل و مذاهب جهان بشري تاكنون عقايد گوناگونی در موضوع زن و تفاوتهاي آن با مرد ذكر  كرده اند و متاسفانه اغلب اين تئوريها بر مبناي برتري مرد بر زن استوار است، گفت: قرآن كريم با كمال صراحت و روشني زنان و مردان را از سرشتي واحد مي داند و نه تنها نكته اي تحقيرآميز در باره زنان بيان نكرده بلكه جنسيت را امري فرعي و دنیایی ميخواند و ملاك برتري را صرفا تقوا ذكر می کند.

این استاد علوم قرآنی افزود: قرآن كريم با توازن مثال زدني در برخي داستانهايش در كنار هر قهرمان مرد، قهرمانی از زن را به رخ می کشد تا سرمشق همگان شوند. حضرت هاجر، حضرت آسیه، حضرت مریم و حضرت فاطمه زهرا (س) بزرگ زنانی هستند که باید برای همیشه تاریخ در جایگاه الگو قرار گیرند.

مبلغ اعزامی از حوزه علمیه با توجه به حدیث منقول از پیامبر گرامی (ص) "المراة ریحانة و لیس بقهرمانة"، گفت: مفهوم این حدیث گرانبها این است که زن را باید به کارهایی که با روحیات و عواطف او سازگار است گمارد و در این جهت تربیت فرزند در جهان هستی وظیفه ای بی بدیل است. افتخاری بالاتر و والاتر از این فعالیت در دنیا نیست.

وی در پایان خطاب به دختران و بانوان اظهار داشت: به راستی زن محور جهان هستی است و مرد هم از دامن او به معراج می رود. البته این منزلت سترگ تنها در صورتی است که الگویی چون حضرت فاطمه زهرا (س) و دیگر زنان والا مقام داشته باشند.

شایان ذکر است این برنامه به طور مستقیم در سراسر جزیره بزرگ سوماترای اندونزی پخش می شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha