دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
حجت‌‌الاسلام مریجی

باید روند نزولی کاهش جمعیت را متوقف شود و پس از آن، سیاست ها و برنامه هایی تدوین گردد که خانواده ها به سمت مقوله فرزندآوری و افزایش جمعیت حرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین مریجی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به لزوم مقابله با توطئه دشمنان مبنی بر کاهش جمعیت مسلمانان گفت: در رابطه با بحث جمعیت با دو مقوله"پیامد های کاهش نرخ جمعیت"و عوامل کاهش فرزند آوری" مواجه هستیم که باید این دومسأله به خوبی تبیین و روشن گردد و برای آن ها راه حل مناسبی ارائه شود.

رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) در بیان اولین گام مقابله با پدیده کاهش جمعیت، ابراز داشت: در قدم اول باید روند نزولی کاهش جمعیت متوقف شود و پس از آن، سیاست ها و برنامه هایی تدوین گردد که خانواده ها به سمت مقوله فرزندآوری و افزایش جمعیت حرکت کنند.

وی با اشاره به پیامد های متعدد کاهش نرخ جمعیت، خاطر نشان کرد: یکی از این پیامد ها آن است که کم کم جامعه به سمت کسالت و ضعف پیش خواهد رفت و پیشرفت و اهدافی که مدنظر نظام اسلامی ایران می باشد، حاصل نشود، چرا که همه پیشرفت هایی که در عرصه های مختلف حاصل شده، مرهون زحمات جوانان مومن و با نشاط بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین مریجی با تأکید بر این که کاهش نرخ جمعیت و پیر شدن آن، مشکلات متعددی در همه حوزه ها برای کشور به همراه خواهد داشت، گفت: باید هرچه زودتر نهاد های تصمیم گیرنده، با همکاری خانواده ها، سیاست های معقولی برای جلوگیری از این آسیب ها اتخاذ نمایند.

رییس دانشگاه باقرالعلوم(ع)، ترویج ارزش های دینی و اسلامی را برای حل  این مسأله بسیار ضروری دانسته و تاکید کرد: حوزه های علمیه و طلاب در این رابطه می توانند نقش خوبی ایفا کنند و با بیان سیره اهل بیت(ع) و زندگی بزرگان دین، خانواده ها را از تفکر غلط "فرزند کمتر- زندگی بهتر" باز دارند و آنان را با  بیان مفاهیم دینی و قرآنی به فرزندآوری تشویق کنند.

آموزه های اهل بیت(ع)؛ تنها راه برون رفت از مشکلات

وی با اشاره به این که امروزه تنها راه حل مشکلات کشور و برون رفت از آسیب هایی که گریبان گیر جامعه شده، تمسک به اهل بیت(ع) است، گفت: باید آموزه های اهل بیت(ع) را نصب العین خود قرار دهیم و سیره آنان در امر ازدواج و تولید نسل را مد نظر قرار دهیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha