چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
آیت‌الله آملی لاریجانی

آیت‌الله آملی لاریجانی در دیدار علما و روحانیون ، ائمه جمعه و جماعات شیعه و سنی این استان حضور درعرصه نظام را ازوظایف روحانیت عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، از کرمانشاه، رییس قوه قضاییه با اشاره به وظایف روحانیون و طلاب در عصر کنونی گفت: علماء و روحانیون در نظام اسلامی، سه وظیفه مهم دارند، اولین وظیفه ،فهم کتاب و سنت است و این وظیفه‌ای است که علمای ما در طول تاریخ به آن اهتمام داشته وآن را به انجام رسانده اند .

وی افزود:تبلیغ دین وظیفه دیگر روحانیون است که در وظیفه تبلیغی داشتن علم تفسیر، حفظ قرآن و امور اخلاقی از واجبات تبلیغ است، البته مبلغین نباید تنها از یک روش تبلیغی استفاده کنند بلکه باید مجهز به علم روز بوده تا بتوانند جوابگوی سئوالات و شبهات جامعه باشند.

آیت‌الله آملی لاریجانی ، حضور درعرصه نظام برای به فعلیت رساندن آنچه که در نظام اسلامی لازم است را ازدیگر وظایف روحانیون دانست وگفت: از جمله ادله‌‌هایی که امام‌(ره) برای اثبات ولایت‌فقیه می‌آوردند، می‌فرمودند، ولایت‌فقیه عقلی است، اگر ما قائل هستیم که اسلام بالاترین دین در دنیا است، باید یک نظامی در آن حاکم باشد که حکم صادر کرده و اجرا نماید و این ازوظایف علما وروحانیون است .

وی تصریح نمود: در حوزه‌های علمیه، طلاب و روحانیون روشن‌فکری وجوددارد که مجهز به علوم روز هستند، باید از این علوم به صورت صحیح ودر راستای ترویج مکتب اهل بیت (ع) استفاده نمود.

رییس قوه قضاییه یادآورشد: در عصر کنونی که فهم معارف دینی در دنیا در حال گسترش است، روحانیون و علما بایددرراستای پاسخ به شبهات و علوم روز مجهز باشند تا بتوان نظام اسلامی را اداره نمود.

گفتنی است در ابتدای این دیدار، آیت‌الله علما ضمن خیر مقدم به رییس دستگاه قضا و هیئت همراه گزارشی از فعالیت‌های حوزه علمیه استان کرمانشاه ، طلاب و ائمه جمعه و جماعات استان را ارائه نمود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha