چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
فقه مقارن

دومین شماره دوفصلنامه «فقه مقارن» با شش مقاله علمی پژوهشی که اندیشه فقهی تقریب را به صورت مقارن و تطبیقی عرضه می‌کند، توسط دانشگاه مذاهب اسلامی چاپ و منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دانشگاه مذاهب اسلامی با هدف گسترش و ارتقای کمی و کیفی مطالعات حوزه فقه مقارن و حقوق اسلامی، دومین شماره دوفصلنامه «فقه مقارن» را با رویکرد علمی- پژوهشی منتشر کرده است.

، اولین مقاله آن با عنوان «مالیات منافع و اختلافات مرتبت بر آن در مذاهب اهل‌سنت»، دومین مقاله با عنوان «ضرورت قانون‌گذاری فقهی و تأثیر آن در تقریب دیدگاه‌های مذاهب اسلامی» و سومین مقاله با عنوان «درآمدی بر بررسی قضاوت زنان» نگاشته شده است.

چهارمین مقاله به «بررسی طلاق زوجه غایب مفقودالاثر از دیدگاه مذاهب خمسه و قوانین موضوعه» و پنجمین عنوان با موضوع «قصاص پدر و مادر در برابر قتل عمدی فرزند از دیدگاه مذاهب اسلامی» و همچنین «مقایسه محاربه با مفاهیم مشابه» آخرین مقاله دوفصلنامه «فقه مقارن» است.

خاطرنشان می شود، دو فصلنامه «فقه مقارن» به صاحب امتیازی دانشگاه مذاهب اسلامی، مدیر مسئولی حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی و سردبیری حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بی‌آزار شیرازی منتشر می‌شود.

بر اساس اعلام شبکه اجتهاد،، پژوهشگران می‌توانند مقالات خود را برای چاپ در دوفصلنامه «فقه مقارن» به نشانی، تهران خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، خیابان شهید روانمهر، پلاک ۳، دانشگاه مذاهب اسلامی دفتر فصلنامه فقه مقارن ارسال کرده و یا به رایانامه f_moqaran@mazaheb.ac.ir نیز ارسال نمایند و همچنین جهت تهیه فصلنامه «فقه مقارن» به اداره کل امور پژوهشی دانشگاه مذاهب اسلامی مراجعه و یا با شماره تلفن 66465252- 021 تماس حاصل نمایند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha