یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام محمدی اصول

رئیس انجمن اصول فقه حوزه گفت: 70 نشست و میز گرد علمی از سوی انجمن اصول فقه حوزه برگزار و بیش از 300 مقاله علمی در این پایگاه اینترنتی این انجمن قرار داده شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید صادق محمدی در سومین مجمع عمومی انجمن  اصول فقه حوزه که در سالن همایش‌های دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه علمیه قم برگزار شد، با  ارائه گزارشی از فعالیت‌های این انجمن اظهارداشت: انجمن اصول فقه  از دو سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و در این مدت فعالیت‌های ارزشمندی ارائه نموده است.

وی با اشاره به برگزاری نخستین مجمع عمومی انجمن اصول فقه حوزه با سخنرانی آیت‌الله العظمی  سبحانی اظهار داشت: دومین مجمع عمومی انجمن نیز با سخنرانی آیت‌الله  العظمی مکارم شیرازی برگزار شد که سخنان این دو مرجع تقلید به عنوان رویکرد فعالیت انجمن مد نظر قرار گرفت.

رئیس انجمن اصول فقه حوزه با بیان این که فعالیت‌های انجمن اصول فقه زیر نظر و تأیید مراجع تقلید انجام می‌پذیرد، ادامه داد: در سال جاری در سفری به اصفهان، به محضر آیت‌الله العظمی  مظاهری رسیدیم و از توصیه ها و نکات مطرح شده از سوی ایشان بهره‌مند شدیم.

وی به دیگر دیدار‌های انجمن اصول فقه حوزه اشاره کرد و گفت: تا  کنون با آیت‌الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه و حجج اسلام والمسلمین اعرافی، رئیس جامعه‌المصطفی، فرخ‌فال مدیر حوزه علمیه قم و شهرستانی، نماینده آیت‌الله  العظمی سیستانی دیدار داشته‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی در تبیین دیگر فعالیت‌های انجمن اصول فقه حوزه بیان داشت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که از سوی این انجمن انجام پذیرفته است، ارتباط با علمای اهل‌سنت می‌باشد. ارتباط میان علمای اسلامی در جامعه اسلامی اهمیت زیادی دارد.

این استاد حوزه  ادامه داد: به ویژه در عرصه علم اصول، مکتب تشیع حرف‌های زیادی برای گفتن دارد که علمای اهل‌سنت در برابر علم اصول تشیع شگفت‌زده می‌شوند.

وی با اشاره به نشستی با یکی از علمای جامعه الازهر مصر گفت: پس از نشستی که با یکی از علمای الازهر مصر داشتیم، گفت که اصول فقه شیعه غنی‌تر از اهل‌سنت است،‌ولی نسبت به عرضه آن اقدامی از سوی شما انجام نپذیرفته است.

رئیس انجمن اصول فقه حوزه به تشکیل 5 حلقه علمی در این انجمن اشاره کرد و افزود: این حلقه‌های علمی با عناوین نقد و بررسی، تطبیقات علم اصول، اصول مهارت، تاریخ علم اصول و فلسفه علمی اصول به بررسی و پژوهش در عرصه‌های مورد نیاز مشغولند.

وی با اشاره به برگزاری 70 نشست و میز گرد علمی از سوی انجمن اصول فقه حوزه گفت: از جمله این نشست‌های علمی، خطابات قانونیه حضرت امام خمینی(ره) با حضور حضرت آیت‌الله سبحانی و ثمرات خطابات قانونی حضرت امام(ره) با حضور آیت‌الله مؤمن می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی ادامه داد: از دیگر اقداماتی که در انجمن اصول فقه حوزه صورت گرفت، تجلیل از نظرات اصولی حضرت آیت‌الله سیستانی با حضور فرزند ایشان و تجلیل نکوداشت شهید صدر و شیخ محمد حسین غروی بود که گامی در راستای تجلیل از بزرگان عرصه علم اصول می‌باشد.

وی همچنین به راه‌انداری پایگاه اینترنتی انجمن اصول فقه حوزه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 300 مقاله علمی در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده است که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، مقالات علمی اصولی اهل سنت نیز در این سایت قرار داده خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهاجرنیا نیز در این نشست گفت: انجمن‌های علمی حوزه علمیه قم از 10 سال گذشته کار خودرا آغازکرد.

مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه  با اشاره به حضور اساتیدو فضلای برجسته حوزه و دانشگاه درانجمن‌های علمی حوزه گفت: در مدت کوتاه فعالیت انجمن‌ ، نشست‌ها و همایش‌های بزرگی در عرصه کشوری و بین‌المللی برگزار شده است.

وی درباره انجمن اصول فقه حوزه گفت: این انجمن دارای 74 عضو پیوسته دارد که این جمع را اساتید سطح عالی و خارج حوزه تشکیل می‌دهند.

 انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha