یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ |۱۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 26, 2024
حجت‌الاسلام صالحیان اصفهان

اقتصاد مقاومتی امر جدیدی نیست، بلکه پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار(ع) نیز با استفاده از این راهبرد بسیاری از تهدیدها را به فرصت تبدیل کردند.

حجت الاسلام محمد رضا صالحیان در گفت و گو با خبرنگار حوزه از اصفهان پیرامون اقتصاد مقاومتی و الگوی صحیح مصرف اظهارداشت: در عرصه اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی درجامعه، نیازمند ورود نخبگان و اندیشمندان  و عالمان وفضلا دراین فضا هستیم.

وی بیان داشت: قطعا یکی از نیازهای مهم برای رسیدن به جایگاه خودکفایی و رهایی همیشگی از تهدیدها، تحریم ها و برون رفت از مشکلات، نیازمند تکیه برتوانمندی های داخلی هستیم.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان گفت:اقتصاد مقاومتی امر  جدیدی نیست، بلکه برگرفته از آموزه های دینی و منطبق بر اقتصاد اسلامی است

حجت‌الاسلام صالحیان آشنا  ساختن مردم و آگاهی دادن به مردم در باره ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی برای عملی ساختن آن امری ضروری است.

وی با اشاره به غلط بودن فرهنگ مصرف در بین جامعه ایرانی و وجود سبک زندگی اشتباه مصرف گرا تاکید کرد: بر علما و روحانیون و حتی رسانه های جمعی لازم است که از طریق تریبون ها ی دراختیار خود از جمله رسانه ملی، تریبون نماز جمعه، منبرها و سخنرانی ها مردم را به سمت و سوی الگوی صحیح مصرف وپرهیز از تجمل گرایی و پرمصرفی سوق دهند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه اصفهان در پایان با انتقاد از نمایش فرهنگ   غلط سبک زندگی وتجملگرایی از طریق فیلم های سینمایی رسانه ملی گفت: پخش چنین فیلم ها وسریالهایی از طریق رسانه ملی باعث بی توجهی جامعه ایرانی به  خصوص نسل جوان به امر الگوی صحیح مصرف و پرهیز از اسراف گشته بنابراین لازم است صداوسیما که نقش سازنده وپررنگی درارائه الگوی درست به جامعه دارد محصولات وتولیدات خود را براساس معیارهای اسلامی  تولید نماید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha