سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ |۲۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 28, 2024
ی

قائم مقام اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به کمبود روحانی در استان تصریح کرد: دانش‌آموزان مشتاق حضور روحانیون در مدارس‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام میکاییل اسکندری، روز دوشنبه در نشست دبیران کمیته‌های استانی دفتر همکاری های ستاد حوزه و آموزش و پرورش (منطقه چهار کشوری) ابراز داشت: دانش آموزان تشنه حضور روحانیون در مدارس هستند، انتظار داریم که آموزش و پرورش نیز در این مسیر حرکت کند. 

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی جدای از حمایت و رسیدگی به مدارس صدرا، بیش از 20 درصد اعتبارات خود را در اجرای نهضت احکام آموزی، اهدای بسته‌های فرهنگی به ائمه جماعات مدارس و ارتقای آموزش ائمه جماعات آموزش و پرورش هزینه می کند.

قائم مقام اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: طرح توانمندسازی دبیران پرورشی مدارس استان نیز سال گذشته در کل استان اجرا شد.

*اعزام مبلغه های خواهر به مدارس آذربایجان شرقی

در ادامه این نشست، کارشناس امور فرهنگی مدرسه علمیه خواهران صادقیه تبریز گفت: تعداد 17 طلبه خواهر حوزه علمیه صادقیه به عنوان ائمه جماعات به مدارس آموزش و پرورش اعزام شدند. 

 راحله پاشاپور، با انتقاد از عدم استفاده از توانمندی های حوزه های علمیه خواهران در آموزش و پرورش ابراز داشت: حوزه های علمیه خواهران باید در متن آموزش و پرورش وارد شوند تا از توانایی های طلبه های خواهر استفاده شود.

کارشناس فرهنگی مدرسه علمیه خواهران صادقیه تبریز تاکید کرد: حضور کم طلاب خواهر در مدارس آموزش و پرورش، نمی تواند دین را بین خواهران جامعه تبلیغ و تبیین کند، جای دین در آموزش و پرورش بویژه مدارس ابتدایی خالی است.

وی افزود: تعداد 17 طلبه خواهر مدرسه علمیه صادقیه به عنوان ائمه جماعات، به مدارس دخترانه آموزش و پرورش اعزام شدند.

پاشاپور در پایان بر اهمیت پاسخگویی به شبهات دانش آموزان تاکید کرد و اظهار داشت: واحدی جهت پرسش و پاسخ و مشاوره دینی برای دانش آموزان در مدارس آموزش و پرورش راه اندازی شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha