سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ |۲۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 28, 2024
خبر گزاری حوزه

با امضای تفاهم نامه ای تحت عنوان مدارس امین میان سازمان آموزش و پرورش و حوزه های علمیه استان کرمانشاه حضور روحانیون در مدارس آموزش و پرورش پر رنگ تر می شود.

معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان کرمانشاه ، در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزار ی حوزه ،با اعلام این خبر گفت: با اجرای این طرح در مدارس شبانه روزی یک روحانی مسئولیت فرهنگی دانش آموزان مدارس را عهده دار خواهد شد.

حجت الاسلام محمدی، با اعلام اینکه در حال حاضراز 33 نفر روحانی مبلغ که در حال تدریس در حوزه های علمیه و تعدادی در روستاها مشغول به فعالیت های تبلیغی می باشند 6نفر در مدارس شبانه روزی  آموزش و پرورش فعالند، افزود: محدودیتی برای جذب مبلغین خواهر و برادر در مدارس وجود ندارد و ما آمادگی ایجاد زمینه فعالیت روحانیون را فراهم کرده ایم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان، با اعلام اینکه در حال حاضر قریب به 30 مدرسه شبانه روزی در استان وجود دارد تصریح نمود: مطمئنا تدابیردرستی باید در خصوص حضور مستمر روحانیون در این مدارس اندیشیده شود.

وی همچنین با اشاره به فعالیت های گسترده و وسیع دشمنان در خصوص تبلیغ عرفان های نوظهور،فرق و مذاهب، وهابیت و..... بر ضرروت توجه بیشتر به قشر جوان و نوجوان تاکید کردو افزود: ما نباید در مقابل فعالیت های تبلیغی دشمن بیکار بنشینیم که مطمئنا مدارس، مناسبترین مکان برای حضور روحانیون و فعالیت های تبلیغی آنان خواهد بود.

حجت الاسلام محمدی، مشاوره های دینی اعتقادی اخلاقی،بررسی مسائل اعتقادی و احکام در زمینه های مختلف را از جمله برنامه های مبلغین در مدارس عنوان کرد.

وی همچنین با اعلام اینکه حضور بانوان مبلغه نیز در مدارس دخترانه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است افزود: حضور طلاب مبلغه در مدارس دخترانه به منظور افزایش سطح آگاهی دینی و اعتقادی دختران به عنوان مادران آینده نقش بسیار مهمی در  ارتقاء سطح آگاهی دینی آنان خواهد داشت.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha