پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
آیت‌الله بوشهری

مدیر حوزه های علمیه بزرگداشت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را وظیفه ای دینی و اسلامی عنوان کرد و گفت: الگوگیری از رفتار و اخلاق حضرت زهرا(س) وظیفه همه ارادتمندان اهل بیت(ع) است.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) بر لزوم برگزاری مراسم های بزرگداشت و عزاداری ایام فاطمیه تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به سفارش های نبی مکرم اسلام در خصوص احترام به دختر گرامی شان، برگزاری مراسم های سوگواری در راستای تکریم و تعظیم به حضرت زهرا(س) به عنوان وظیفه ای دینی و اسلامی است و باید نسبت به معرفی جایگاه صدیقه طاهره(س) تلاش نمائیم.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به این که پیامبر اکرم(ص) زیباترین تعابیر خود را در مورد شخصیت والای حضرت زهرا(س) فرموده اند، گفت: در یکی از تعبیرات رسول گرامی اسلام تصریح شده «فاطمه سیده و بزرگ تمام زنانی است که از اول تا پایان آفرینش بوجود آمده اند و سرآمد آنها است».

مدیر حوزه های علمیه افزود: همچنین پیامبر اکرم(ص) در تعبیر دیگری نیز فرموده اند «فاطمه کسی است هنگامی که در محراب عبادت می ایستاد نور فروغ او برای فرشتگان همانند نور ستارگان برای اهل زمین است».

امام جمعه قم تصریح کرد: در حدیث دیگری از سوی نبی مکرم اسلام تاکید شده است که «خداوند برای غضب فاطمه غضب می کند و با رضایت فاطمه راضی است» و این مسئله نشان می دهد حضرت صدیقه طاهره از مرحله نفس مطمئنه نیز عبور کرده است.

*ارادتمندان به اهلبیت(ع) سبک زندگی حضرت زهرا را الگو قرار دهند

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه با تاکید بر این که الگوگیری از رفتار و اخلاق حضرت زهرا(س) وظیفه همه ارادتمندان اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگری به الگویی مناسب نظیر حضرت زهرا(س) نیاز دارد تا مقابل لغزش ها و انحرافات ایستادگی کند و انسان را به سرمنزل مقصود برساند.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین با بیان این که حضرت زهرا(س) الگوی مناسبی برای مردان و بانوان جامعه هستند، ابراز داشت: افراد جامعه در مراتب مختلف در مسیر انتخاب قرار می گیرند و می توانند با الگوگیری از نوع انتخاب های حضرت صدیقه طاهره بهترین زندگی و سعادت را برای خود رقم بزنند.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: انتخاب همسر، تربیت فرزندان، نحوه برخورد با همسر عبادت و در حقیقت سبک زندگی حضرت فاطمه (س) الگوی جوامع بشری است.

انتهای پیام/ 313 /33

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha