سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آیت‌الله سبحانی

حضرت آیت الله سبحانی با تاکید بر این که باید ابزار سبب کاهش جمعیت از مراکز درمانی جمع آوری شود گفتند: متاسفانه تولید جمعیت در استان های شیعه نشین بسیار کاهش یافته است در حالی که در استان های حاشیه ای این گونه نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید،عصر امروز در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به رایگان شدن زایمان طبیعی در بیمارستان ها، اظهار داشتند: این خبر بسیار خوبی بود که بنده شنیدم و باید کاری کرد که سزارین امر حرامی باشد، مگر در زمان ضرورت؛ و اطبا را باید مجاب کرد تا جایی که امکان دارد زایمان به شکل طبیعی باشد و عفت ها نگاه داشته شود.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با بیان این که باید آمار تولید جمعیت و ازدواج افزایش یابد، تصریح کردند: برای بنده آمارهای نگران کننده ای آورده اند که به ازای هر دو مرگ، یک و هفت دهم ولادت صورت می گیرد و این مسئله بسیار نگران کننده است.

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به این که تحدید جمعیت در زمان تحریم ها، شیوع بیشتری یافت و ابزار جلوگیری از بارداری مجانی در اختیار افراد قرار گرفت، ابراز داشتند: متاسفانه تولید جمعیت در استان های شیعه نشین بسیار کاهش یافته است در حالی که در استان های حاشیه ای این گونه نیست.

معظم له با تاکید بر این که ابزار سبب کاهش جمعیت را باید ممنوع کرد، اظهار داشتند: بنده از باب وظیفه شرعی این مسئله را مطرح کردم و اگر این مسئله تحدید جمعیت تداوم یابد ، نظام اسلامی به خطر می افتد.

ایشان با ابراز تاسف از اینکه شعار فرزند کمتر زندگی بهتر تبدیل به فرهنگ شده است، تصریح کردند: مردم را باید به ازدواج و تکثیر جمعیت تشویق کرد و ایران سرزمینی آباد است.

*تقدیر از رئیس جمهور

این مرجع تقلید با تقدیر از حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهور کشورمان به خاطر اهتمام به مسئله کشاورزی، اظهار داشتند: این مسئله موجب می شود تا ما نیازمند به واردات در زمینه مسائل کشاورزی نباشیم.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که انسان باید به اصول شرعیه در امر تغذیه اهتمام داشته باشد، اظهار داشتند: غذای سرخ کردنی در اسلام مکروه است و پیش از سیر شدن باید از خوردن غذا دست کشید و شام را باید موقع مغرب میل کرد در حالی که امروز ه مرسوم شده است در ساعات پایانی شب غذا تناول می شود.

حرت ایت الله سبحانی با بیان این که انسان دو حیثیت جسمانی و روحی دارد، تصریح کردند: طبابت به بخش جسمانی انسان رسیدگی می کند و دین و مذهب نیز به جنبه های معنوی و اخلاقی می پردازد.

ایشان افزودند: انسان کامل کسی است که از نظر روحی و جسمی سلامت باشد و پدران ما گفته اند، عقل سالم در بدن سالم است؛ چرا که دین و سلامت ارتباط نزدیکی وجود دارد.

نتهای پیام/313/33

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha