یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
آیت‌الله مصباح

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت(ع) را معلم حقیقی بشریت معرفی کرد و گفت: آنان بالاترین خدمت را در حق بشریت انجام دادند و ما را از کفر و جهالت و شرک نجات دادند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله مصباح یزدی، امروز در نکوداشت شهید مطهری(ره) و مقام معلم، در سالن اجتماعات مدرسه علمیه معصومیه قم، به تبیین جایگاه و نقش معلمین در پیشرفت و سعادت جامعه اسلامی پرداخت.

ایشان با اشاره به این که در اسلام سلسله حقوقی برای افراد تعیین شده که ایمان و اسلام در ادای آن حقوق شرط نیست مانند حقوق پدر، همسایه و...که ادای آن واجب است، حتی اگر کافر باشند، ابراز داشتند: فضیلت و جایگاه معلم از پدر و مادر نیز بیشتر است، چرا که گاهی پدر و مادر می خواهند انسان را به شرک و انحراف از مسیر الهی بکشند، اما معلم انسان را به سوی خیر و سعادت سوق می دهد؛ بنابراین کسی که نعمت های معنوی و روحی به انسان می بخشد از کسی که نعمت های مادی و جسمی می دهد، افضل  است.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت(ع) را معلم حقیقی بشریت معرفی کرد افزودند: پیامبر گرامی اسلام(ص)و جانشینان الهی آن حضرت، معلم حقیقی همه بشریت هستند، چون آنان بالاترین خدمت را در حق همه ما انجام دادند و ما را از کفر و جهالت و شرک به سوی دین الهی و سعادت راهنمایی کردند.

ایشان همچنین با اشاره به خدمات امام خمینی(ره) به اسلام و امت اسلامی، گفتند: در زمان ما نیز حق امام (ره) به عنوان معلمی که اسلام را احیاء کرد با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست؛ عده زیادی تلاش می کردند که دین اسلام را منزوی و تنها در قلمرو فردی تعریف نمایند و بگویند که اسلام نباید در امور سیاسی و اجتماعی دخالت کند، امام راحل(ره) با تلاش و زحمات خود حقایق بزرگ اسلام را به همه بشریت به ویژه امت اسلام نشان داد.

*لزوم داشتن اخلاص در کار معلمی

آیت الله مصباح یزدی در ادامه به وظیفه سنگین معلمان اشاره کرده و گفتند: یک معلم نباید تنها به خاطر انگیزه های مادی و دنیوی به کار تعلیم و تربیت بپردازد، بلکه باید با اخلاص کامل و به خاطر معنویت و قرب به سوی خدا به فعالیت بپردازد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به ویژگی های شهید مطهری، خاطر نشان کردند: یکی از خصوصیات استاد مطهری(ره) آگاهی به زمان بود و در کار تدریس تنها خدای متعال و رضایت او را مد نظر داشت نه انگیزه های مادی و دنیوی، به همین خاطر توانست در رشته های مختلف دینی آثار و کتاب های ارزشمندی تالیف نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha