یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ |۱۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 26, 2024
دارالهدای

در این سایت می توان بخشهای مختلفی همچون معرفی، انتشارات خلق، نشریه خلق، در محضر اهل بیت، اشتراک نشریه خلق و نسخه آنلاین نشریه را مشاهده نمود.

خبرگزاری حوزه/ یکی از سایتهای دینی که با محوریت مباحث اخلاقی به عرضه محصولات متنوعی در قالبهای مختلف می پردازد، سایت «موسسه دارالهدی» است که به آدرس www.daralhoda.ir به عرضه این محصولات اخلاقی و دینی می پردازد.

در بخش معرفی این سایت متن کوتاه و مختصر و جذابی قرار گرفته که در عین ایجاز با ادبیات جالب به منویات و اهداف پدیدآورندگان این سایت اشاره نموده است.

در ادامه یادآوری شده است که اهمیت پاسخ به این پرسش‌ها و از طرفی رسالت تبلیغ مناسب و به روز معارف دین –در هر دو جنبه علم و عمل– انگیزه‌ای شد تا در سال 1378 گروهی از فاضلان و محققان حوزه علمیه قم، تحت اشراف حضرت آیت الله ناصری حفظه‌الله به تأسیس مؤسسه فرهنگی دارالهدی، اقدام کنند.

این مؤسسه، هدف خود را به طور خلاصه چنین بیان کرده است:

«احیا و انتقال فرهنگ اسلامی از زمان گذشته به امروز با گرایش به مسائل اخلاقی»

یکی از محصولات مهم و جالب توجه این مجموعه که در سایت هم عرضه شده است نشریه دوماهنامه تربیتی اخلاقی خُلُق است که در عرصه رسانه های دینی حضوری موثر و قابل توجه و تأمل داشته است.

وقتی بر روی    صفحه اصلی این سایت کلیک می کنیم وارد صفحه بنیاد علمی فرهنگی هاد می شیوم که خود با بخشهای متنوعی به عرضه محصولات اخلاقی مبادرزت ورزیده است که سایت موسسه دارالهدی هم از زیر مجموعه های آن است.

انتشارات؛ محفلی برای مطالعه کتابهای خوب   

در بخش انتشارات سایت موسسه دارالهدی می توان به کتابهای مختلف این انتشارت و از جمله

آب حیات، آیات نور (1)، انیس النفوس، علی بن بابویه قمي، بضعه النبی (ص)، ترسیم آفتاب، تهذیب اخلاق، روش­هاي تربيت نوجوانان و جوانان در اسلام، رهيافتگان (1و2و3و4)، ره‌يافتگان (1و2و3و4)، سرچشمه حيات سرچشمه حيات، صراط مستقيم صراط مستقيم، در كنار بقيع در كنار بقيع، بازشناختي از يوسف زهرا ، چقدر فاصله مانده ميان من تا تو! ، المعجم المفهرس و از اضطراب تا آرامش اشاره نمود.

در بخش در محضر اهل بیت(ع) طی مطالبی با بخشی از شخصیت و سیره و سلوک و تاریخ و مناسبات اهل بیت عصمت و طهارت(ع) همچون حضرت زهرا(س)، امام باقر(ع)، امام صادق (ع)، امام رضا(ع)، امام هادی(ع) و امام حسن عسکری (ع) آشنا می شویم.

خلق آن لاین؛ انتشار حقیقت اخلاق در فضای مجازی

از دیگر بخشهای این سایت هم آیکون «نسخه آنلاین نشریه خلق» است که در آن شماره های مختلف این نشریه وزین اخلاق اسلامی عرضه شده است.

هاد؛ جایی برای دستیابی به هدایت مجازی

اما در سایت بنیاد فرهنگی هاد که سایت موسسه دارالهدی زیر مجموعه ای از آن است می توان به بخشهای متنوع دیگری در حوزه اخلاق اسلامی دست یافت.

وقتی به صفحه اصلی این سایت می رویم با بخشهایی همچون پایگاه اخلاق، مرکز تخصصی اخلاق، مدرسه صاحب الزمان، مدرسه عالی فقه و اخلاق، پورتال بنیاد موسسه فرهنگی درالهدی مواجه می شویم.

در بخش پایگاه اخلاق، با قسمتهایی همچون كتابخانه، مقالات اخلاق، دارالهدی، علمای شیعه، دروس و آثار اخلاقی، نگارخانه، جستجوی پیشرفته و سوال روبرو می شویم.

پرسه در کتابخانه ای غنی و سرشار از معرفت

 در بخش کتابخانه و در زیر مجموعه قرآنیش با مجموعه مطالبی همچون تفسیر قرآن، سوره مبارکه حمد، سوره بقره، تلاوت و متن قرآن، معرفي سوره ها، نرم افزار قرآنی بشارت و... مواجهه می شویم.

در بخش کتابخانه اهل بیت (ع)، در قسمت پیامبر اکرم (ص) با عناوینی همچون احادیث پیامبر اکرم ص، بشارة المصطفي لشيعة المرتضي، مدينة البلاغة، کلمة الرسول الاعظم، نهج الفصاحة (المجلد 1 و 2)، مکاتيب الرسول (المجلد 1)،چهل داستان و چهل حديث روبرو می شویم.

از عناوین دیگر این بخش می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

شرح چهل حديث نبوي،  حياة المحرر الاعظم الرسول الاکرم، وصية النبي، نهج الفصاحه موضوعی، ناي حکمت، سیره پیامبر اکرم (ص).

در قسمت كتابخانه امام امیرالمؤمنین نیز مجموعه ای از آثار ازشمند عرضه شده است.

در بخش امام حسین علیه السلام نیز با عناوینی همچون تاريخ امام حسين ع، سيره امام حسين

فضائل امام حسين ع، سخنان امام حسين ع روبرو می شویم.

از دیگر عناوین این قسمت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شعر امام حسين (ع)

مقتل امام حسين (ع)

عاشوراي امام حسين (ع)

فرهنگنامه امام حسين (ع)

کتابخانه حضرت زهرا (س)، کتابخانه صحیفه سجادیه، فرمایشات امام هادی(ع)
، فرهنگ جامع سخنان امام هادي، پرچم‏داران هدايت، زيارت جامعه کبيره، گلچين حکمت، وصاياي نوراني چهارده معصوم، اسرار دلبران، تأملي در زيارت جامعه کبيره و دیگر عناوین ارزشمند در حوزه معارف اهل بیت و ائمه اطهار(ع) از جمله محصولات این سایت دینی اند.

در ادامه تولیدات فرهنگی این سایت می توان از مطالب ارزشمند کتابخانه اخلاق، كتابخانه مهدويت، كتابخانه عربي، كتابخانه فارسي و كتابشناسي اخلاق نیز بهره مند شد.

فرهنگنامه ها؛ دایره المعارفی برای شناخت سیره و سلوک اهل بیت(ع)

در بخش فرهنگنامه ها نیز سه فرهنگنامه عاشورا، فرهنگنامه مهدويت و فرهنگنامه حضرت زهرا عرضه شده است.

از طب اسلامی تا اصطلاحات اخلاقی

كتابخانه طب اسلامی، اصطلاحنامه جامع اخلاق و کتابخانه جامع صحیفه سجادیه نیز از دیگر بخشهای این مجموعه اند.

در بخش مقالات اخلاق می توان عناوینی همچون مقالات اخلاق دارالهدی، مقالات پرسمان اخلاق، مكاتب اخلاقي، اخلاق در روایات، فضائل اخلاقي، زذائل اخلاقی و مواعظ اخلاقی را مطالعه نمود.

در بخش علماي شيعه نیز با شرح حال علمای شیعه آشنا می شویم

 در قسمت دروس و آثار اخلاقی نیز آثار حضرت آیة الله بهجت ره و حضرت آیت الله ناصری عرضه شده است. شرح خطبه همام آیت الله ناصری از این جمله اند.

در قسمت نگارخانه علمای شیعه نیز می توان با بزرگانی همچون  حضرت آية الله مظاهري، حضرت آیة الله مصباح و دیگر اجله حوزه علمیه مواجه شد.

پای درس اخلاق بزرگان حوزه

درس اخلاق آیت الله مصباح، حضرت آیة الله تهرانی، حاج آقا مجتبی تهرانی، حجة الاسلام قرائتی، سخنرانيهاي موضوعي حضرت آیة الله جوادی، مجموعه دروس اخلاق آیه الله حق شناس، مقام معظم رهبري از این زمره اند.

نگارگری در محضر ستاره های علم و دیانت

از جمله دیگر قسمتهای بخش نگار خانه می توان به بخشهای مربوط به آیت الله العظمی آخوند خراسانی ره، آیت الله علامه حسن زاده آملی، آیت الله علامه طباطبائی ره، آیت الله علامه امینی ره، آیت الله العظمی اراکی ره، آیت الله العظمی حاج آقا رحیم ارباب ره، آیت الله اشرفی اصفهانی ره، آیت الله العظمی بهاء الدینی ره و آیت الله العظمی بهجت ره اشاره نمود.

محصولات و برنامه های آموزشی مدارس و محافل علمی

از جمله دیگر بخشهای این سایت جامع می توان به اخبار و گزارشها و محصولات متنوع آموزشی و اخلاقی منتشر شده در مرکز تخصصی اخلاق، مدرسه صاحب الزمان، مدرسه عالی فقه و اخلاق، پورتال بنیاد و موسسه فرهنگی دارالهدی اشاره نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha