شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
لاله افتخاری

یکی از نمایندگان مجلس گفت: رسالت مشترک حوزه‌های علمیه و سپاه پاسداران الهام گرفته از نهضت عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین‌(ع) است.

دکتر لاله افتخاری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار حوزه در تهران، با تبریک اعیاد شعبانیه به رسالت مشترک حوزه و سپاه، اظهارداشت: آگاهی بخشیدن و روشن‌گری در جامعه و حفظ دین، زمانی با علم و دانش محقق شده و زمانی با قدرت و سلاح بدست می‌آید و این رسالت در حوزه و سپاه مشترک است.

وی با بیان اینکه، حوزه‌های علمیه در طول حیات  1000 ساله خود در مقاطع مختلف برای دفاع از دین در قالب علم و دانش و جهاد مجاهدت‌های بسیاری کرده‌اند، افزود: سپاه پاسداران نیز به عنوان یکی از بازوان حوزه در 35 سال اخیر به اقتضای  نیاز و نوع تهاجم دشمن ، در مقام دفاع از دین با سلاح و تجهیزات خود به همراه بصیرت‌بخشی در آمده  و از اسلام و انقلاب اسلامی د فاع کرده است است.

این نماینده مجلس،با تاکید بر ضرورت مستحکم‌تر شدن پیوند این دو نهاد مردمی اظهار داشت: پیوند این دو نهاد ارزشمند هر روز محکم‌تر و عمیق‌تر می شود تا این مراکز علمی و فرهنگی که بازوان مقتدر و نیرومند نظام مقدس جمهوری اسلامی‌اند، بتوانند در این ناتوی فرهنگی و جنگ نرمی که مستکبران علیه اسلام و انقلاب و در حقیقت علیه بشریت و ادیان الهی به راه انداخته‌اند، نقش‌آفرینی جدی داشته و اقتدار خود را به جهانیان نشان دهند.

دکتر افتخاری تصریح کرد: سپاه پاسداران تاکنون نشان داده که همان‌گونه که امام‌(ره) فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود، واقعا به رسالت بزرگ خود به خوبی جامه عمل پوشانده و بویژه در دوران دفاع مقدس جان  فشانی‌های بسیاری برای حفظ و حراست از انقلاب اسلامی از خود بروز داده است و از طرفی، حوزه‌های علمیه نیز با تمام توان خود در همه عرصه‌ها ثابت کرده‌اند که حافظان راستین نظام، انقلاب، اسلام و خط امام‌(ره) و رهبری بوده‌اند و رسالتشان را به نحو مطلوب ارائه نموده‌اند.

با فرهنگ و اقتصاد سکولار به جایی نمی‌رسیم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در پایان با اشاره به ضرورت اهتمام به مقوله فرهنگ در جامعه اسلامی گفت: در کشور ما سیاست، اقتصاد و فعالیت‌های اجتماعی  برگرفته از مبانی اسلامی  است، لذا اگر می‌گوییم برنامه‌های ما باید پیوست فرهنگی داشته باشد یعنی باید نگاه‌هایی آمیخته با فرهنگی دینی در درون امور و برنامه‌ریزی‌های گنجانده شود که با قرآن و عترت هم‌خوانی داشته باشد.

 به گفته وی، برای نهادینه شدن فرهنگ و شکوفایی اقتصادی باید به آموزه های دینی اتکا کنیم  چرا که ما با فرهنگ و اقتصاد سکولار به جایی نخواهیم رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha