یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ |۱۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 26, 2024
مجله خلق

در این شماره از مجله تربیتی و اخلاقی خلق عناوینی همچون بيان گوشه اي از فضائل امير المومنين(ع) به بیان آيت الله ميرزا جواد آقا ملكي تبريزي، انيس جبرئيل؛ سخنراني امام خميني در جمع بانوان، مباني، اصول و روش هاي تربيت اخلاقي اثر حجت الاسلام محسن ملاكاظمي، و... را می توان مطالعه نمود.

خبرگزاری حوزه/ چهلمین شماره از مجله خلق منتشر شد.

در این شماره از مجله تربیتی و اخلاقی خلق عناوینی همچون سخن نخست، بيان گوشه اي از فضائل امير المومنين(ع) به بیان آيت الله ميرزا جواد آقا ملكي تبريزي، انيس جبرئيل؛ سخنراني امام خميني در جمع بانوان، مباني، اصول و روش هاي تربيت اخلاقي اثر حجت الاسلام محسن ملاكاظمي، محو دلدار؛ سخنراني آيت الله ناصري حفظه الله، الگوهاي قرآني (حضرت آدم (ع)) نوشته حسين حيدري، تحفه قدسي (تحفه نور) را مطالعه نمود.

همچنین چشمه زلال؛ برگرفته از سخنان حجت الاسلام و المسلمين حاج شيخ جعفر ناصري حفظه الله نیز در این شماره به چاپ رسیده است.

وصف هوشياري مطلب دیگری است که به بررسي ذكر و غفلت در قرآن و حديث اشاره دارد.

عرفان هاي نوظهور موضوع دیگری است که در مطلبی با عنوان مرداب بردگي به قلم كبري باقري بنابي مورد بررسی و تحلیل قرارگرفته است.

بخش شعر نیز در این شماره به چاپ رسیده است.

برگي از دفتر اخلاق با عنوان نرمي دل به قلم حجت الاسلام عبدالعلي حجتيان زاده  به چاپ رسیده است.

از دیگر بخشها و عناوین این شماره می توان به نامه هاي ره نما اثر آيت الله شيخ محمد بهاري همداني، حواريون اهل بيت (ع) به قلم حجت الاسلام روح الله سلطاني، حكايت صاحب دلان، ثروتمندان فقير و فقيران ثروتمند نوشته حجت الاسلام سيد حبيب حسيني، معرفي كتاب، قله نشينان معرفت اثر حجت الاسلام علي جان نثاريون، پرسش و پاسخ و مطالب و نوشتارهای خواندنی و ارزشمند دیگری در حوزه اخلاق اسلامی اشاره کرد که در این شماره از خلق به چاپ رسیده است.

دنیای مذموم و ممدوح در کلام امام خمینی، آداب دعا در کلام آیت الله ملکی تبریزی، نقد و بررسی عرفان های نوظهور، گوشه ای از فضایل حضرت عباس، عوامل موثر در گریه بر اهل بیت و دیگر عناوین جذاب و خواندنی از مطالب معارفی و اخلاقی بر روی جلد خودنمایی می کند.

نوشتارهای متنوعی که در این شماره از مجله به چاپ رسیده در حوزه اندیشه و اخلاق اسلامی و با زمینه ها و نگرش های مختلفی جمع آوری شده است.

مجموعه مطالب دیگری هم که در این شماره از مجله خلق به چاپ رسیده مجموعا در حوزه اخلاق اسلامی و یادکرد از عارفان به نام دینی و بزرگان از علم و معارف اسلامی است.

این نوشتارها را می توان در قالبها و مضامین متنوع مطالعه کرد و بهره معنوی و معرفتی آن را نصیب خویش نمود.

این مجله، طرح جلد، سبک چاپ و صفحه آرایی رنگین و چشم نوازی هم داراست.

اما یکی از مطالب خواندنی و ارزشمند این شماره از نشریه خلق نوشتاری است با عنوان عوامل موثر بر نرم دلی  پیشگیری از قساوت.

در این نوشتار با عنایت به آیات قران کریم و روایات حضرت معصومین –علیهم السلام- مجموعه عوامل تأثیرگذار بر نرم دلی و قساوت قلب در دو حوزه عوامل قلبی یا جوانحی و نیز عوامل بدنی یا جوارحی مورد معرفی و بررسی و تحلیل قرارگرفته است.        

دوماهنامه اخلاقي تربيتی خلق به زبان فارسي  و  به صاحب امتيازی  موسسه فرهنگي دارالهدي و مدير مسئولی  عبدالعلي حجتيان زاده   و سردبيری محسن ملاكاظمي  منتشر می شود.

در هيئت تحريريه این نشریه می توان نامهایی همچون  مسعود آذربايجاني، عبدالحسين خسروپناه، محمد سلطاني، قديرعلي شمس، محمد عمومي، علي مختاري، عليرضا يحيايي  را دید.

علاقمندان به ارتباط با این نشریه می توانند با شماره  تلفن:      37737429 /025  

یا نمابر:  37840705 /025   و یا با نشاني:  قم، خيابان معلم، معلم 3، موسسه فرهنگي دارالهدي، دفتر نشريه اخلاقي تربيتي خلق وصندوق پستي:    قم، 371951198  

و یا تلفن همراه:    09127474060 و پيامک:    30007301   تماس حاصل نمایند.            

برای دسترسي اختصاصي این نشریه می توان به سایت:  http://www.magiran.com/khologh            

مراجعه نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha