چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
آیت‌الله مسعودی خمینی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تلاش‌های آیت‌الله شرعی در انقلاب گفت: باید از تلاش‌های آیت‌الله شرعی تجلیل شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه،آیت‌الله علی اکبر مسعودی خمینی در دیدار جمعی از مسئولان حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به وضعیت نامطلوب حوزه علمیه قبل از انقلاب اظهار داشت: با پیروزی انقلاب، علما گفتند باید وضعیت حوزه‌های علمیه اصلاح شود، از جمله این علما آیت‌الله شرعی بود که در انقلاب هیچ کس مانند او بی‌قرار نبود و صبح و شب برای انقلاب می‌کوشید.

عضو جامعه مدرسین حوزه، ضمن ارائه توصیه‌هایی در امور حوزه‌های علمیه خواهران گفت: در حوزه، طلبه خواهر یا برادر نباید به دنبال مدرک باشد. باید مسائل را تحمل و خود را تربیت کند.

وی افزود: معتقدیم این دانشگاه است که باید مدرک خود را از حوزه بگیرد و نه این که حوزه مدرک خود را از دانشگاه بگیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد:‌ باید به طلبه در اندیشه مدرک گرفتن نباشد و بداند که با تحصیل در حوزه، قوای نفسانی تحت امر او در آمده است.

وی گفت: تکلیف ما در حوزه‌های علمیه خواهران توجه به کیفیت است. باید رفتار تمام کارکنان حوزه‌های علمیه خواهران برای طلبه سرمشق باشد.

آیت‌الله مسعودی خمینی اظهار داشت: باید به گونه‌ای در اخلاق، گفتار و رفتار با طلبه خواهر رفتار کرد که به خانه، شوهر و تربیت فرزند علاقه پیدا کند.

وی مدت ضروری برای تحصیل بانوان در حوزه را متناسب با زمان توانمند شدن آنان به منظور راهنمایی خود و دیگران دانست و افزود: خواهر طلبه باید بداند که پس از تحصیل در حوزه در پی شوهرداری و تربیت فرزند باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: اگر امروز ما ده‌ها هزار طلبه خواهر داریم باید به همین تعداد خانه از وجود آنان بهره‌مند شود و فرزندان صالح آنان تحویل جامعه گردد.

بر اساس اعلام روابط عمومی حوزه علمیه خواهران، وی با مقایسه تعداد طلاب خواهر با قبل از انقلاب، ادامه داد: امروز کمیت طلاب خواهر مناسب است و باید به دنبال کیفیت آنها باشیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha