چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
کد خبر: 334401
۸ تیر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۱
حوزه خواهران

دوره تکمیلی تربیت مربی فن خطابه ویژه سه استان در کرمان برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از روابط عمومی حوزه های علمیه خواهران دوره تکمیلی تربیت مربی فن خطابه ویژه مربیان استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد در مدرسه حضرت زینب(س) کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسین الله‌وردی مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمان تصریح کرد: این دوره با حضور 35 نفر از مربیان استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد برگزار شد.

وی افزود: ناصح مسئول اداره آموزش كاركنان واحدهاي حوزوي حوزه‌های علمیه خواهران در این دوره تبلیغ چهره به چهره را موثر‌ترین راه نشر معارف دینی عنوان کرد.

 کمیسیون پایان‌نامه‌های منطقه پنج حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد.

فاطمه اردشيري معاون پژوهش منطقه پنج حوزه‌های علمیه خواهران گفت : شانزدهمین جلسه کمیسیون پایان‌نامه‌ها با حضور اعضای کمیسیون در محل مدیریت منطقه پنج حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه 16 موضوع پایان‌نامه، طرح تفصیلی و اجمالی طلاب سطح سه استان‌های مازندران و گلستان مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد.

 معاون پژوهش منطقه پنج حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: در ادامه این جلسه رزومه و مدارک چهار استاد به عنوان  استاد مشاور و راهنمای پایان‌نامه سطح سه بررسی و تصویب شد.

برگزاری کارگاه آموزشی توجیهی مبلغان خواهر استان تهران

 کارگاه آموزشی توجیهی ویژه مبلغان خواهر استان تهران با موضوع ارتقای حیای اجتماعی و نقش آن در تحکیم بنیان خانواده در مدرسه علمیه کوثر(س) تهران برگزار شد.

دکتر بهزاد‌پور مدرس حوزه و دانشگاه در این کارگاه با اشاره به اهمیت حیا در جامعه تصریح کرد: خداوند در سوره نساء درباره مسائل زنان پاسخ می‌دهد و این نشانگر اهمیت و جایگاه بحث زنان نزد خدای متعال است.

وی حیا را وجه تمایز انسان و سایر موجودات برشمرد و تصریح کرد: احساس حیا امری فطری است که با بروز آن در عمل تفاوت دارد.

مدرس حوزه در بیان مراتب حیا گفت: حیا از مردم، حیا از خود و حیا از خداوند مراتب مختلف حیا در انسان است.

بهزاد‌پور به پیام حجاب و حیا در جامعه اشاره کرد و افزود: حجاب پرچم دینداری است و به همین دلیل در بعضی کشورها مورد هجمه قرار می‌گیرد.

  دکتر بهزاد‌پور سوره مبارکه نور را سوره عفت اجتماعی خواند و گفت: در این سوره شبکه محارم و میزان پوشش آنها نسبت به هم، شیوه عفت رفتاری و حیای بین فرزندان و والدین بیان شده است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha