یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ |۱۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 26, 2024
حجت‌الاسلام دلیرنقده‌ای

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، ماه رمضان را بهترین فرصت بازگشت به ارزش های الهی و اخلاق اسلامی خواند و بر حفظ آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین بهرام دلیر نقده ای در گفت و گو با خبر نگار خبرگزاری حوزه با اشاره به نقش ماه رمضان در تعالی معنوی و طی مراتب کمالی انسان، اظهار داشت: ماه رمضان ماه میهمانی خدا است و به طور قطع بین میهمان و میزبان نوعی ارتباط ویژه وجود دارد.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص)، خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلام(ص) در روایتی می فرماید "تخلقوا باخلاق الله"؛ باید با خود بیاندیشیم حال مهمان خدا هستیم آیا از اخلاق الهی بهره برده ایم؟ در غیر این صورت ارتباط مهمان با خدا بسیار بعید و دشوار است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مراد از اخلاق الهی را بهره مندی از اسما و صفات الهی دانسته و گفت: صفات و اسمای خداوند در ادعیه و قرآن وارد شده است و ما در عین حالی که آنها را قرائت می کنیم، نسبت به معانی آنها بی توجهیم.

این استاد حوزه و دانشگاه، همه امت پیامبر(ص) را سزاوار اتصاف به اسما و صفات الهی برشمرد و ابراز داشت: خداوند بلند مرتبه غفار است و دوست دارد که بندگان نیز در صفات، از او تبعیت کنند؛ براین اساس مشخص است که با کینه و عداوت ورزی نمی توان به اخلاق ناب اسلامی دست یافت.

حجت الاسلام والمسلمین دلیرنقده‏ای، ماه رمضان را ماه بازخوانی و بازسازی اعمال توصیف کرد و افزود: باید در ماه رمضان مانند خانه تکانی ایام نوروز، در اخلاق و باورهای خود بازنگری کنیم تا بتوانیم به کمال مقصود دست پیدا کنیم.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، ماه رمضان را بهترین فرصت بازگشت به ارزش های الهی و اخلاق اسلامی خواند و با تاکید بر این که حفظ آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی امری مهم است، گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی نباید از اهداف انقلاب دور شویم و بنا به فرموده امام راحل "نباید بگذاریم که انقلاب دست نااهلان بیافتد".

وی در پایان با اشاره به اهمیت و جایگاه تفکر در آموزه های اسلامی، تصریح کرد: باید در ماه رمضان تفکر را سر لوحه اعمال خود قرار دهیم، چرا که یک ساعت تفکر بالاتر از هفتاد سال عبادت است و نماز و روزه‏ای که همراه با تفکر و عقلانیت نباشد، به درستی محقق نمی گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha