پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ |۲۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 30, 2024
بانوان

به همت مدیریت حوزه‌ علمیه خواهران استان یزد شماری از مبلغان حوزه علمیه خواهران این استان به مراکز بهزیستی اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از به نقل از روابط عمومی حوزه  های علمیه خواهران فهيمه پوررشيدي کارشناس امور تبلیغ حوزه علمیه خواهران استان یزد تصریح کرد: تعداد 10 نفر از مبلغان فعال که سابقه تبلیغ در مدارس آموزش و پرورش را داشته‌اند به مراکز بهزیستی این شهر اعزام شدند.

وی افزود: هدف از اعزام مبلغان رشد روحی و معنوی افراد نگهداری شده در بهزیستی با حضور بانوان حوزوی بود.

*کمیسیون تخصصی فلسفه و کلام اسلامی در   تهران 

زینب پورحمزه کارشناس معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران استان تهران گفت: پس از تجربه موفق استان تهران در رسیدگی علمی به پایان‌نامه طلاب خواهر در رشته‌های تفسیر و فقه، بررسی علمی موضوعات پیشنهادی و طرح تفصیلی پایان‌نامه طلاب رشته فلسفه و کلام اسلامی نیز از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور به مدیریت حوزه علمیه خواهران این استان واگذار شد.

وی افزود: در جلسه کمیسیون تخصصی فلسفه و کلام اسلامی، اساتید عضو به بررسی موضوع پیشنهادی و طرح‌نامه تفصیلی طلاب گرایش کلام پرداختند.

پورحمزه  ابراز داشت: کمیسیون تخصصی فلسفه و کلام پس از کمیسیون‌های تفسیر و علوم قرآن و فقه و اصول، سومین کمیسیون تخصصی در زمینه پایان‌‌نامه طلاب خواهر استان تهران است.

 * معاون شهرستانهای حوزه خواهران در  قزوین 

حجت‌الاسلام رسول ابراهیمیان معاون شهرستان‌های حوزه‌های علمیه خواهران کشور در این دیدار تصریح کرد: وظیفه طلبه فراگیری علم، تهذیب‌، عمل و اقدام در جهت تبلیغ، تدریس‌ و پژوهش است.

وی با اشاره به اینکه طلبه نباید فقط انگیزه‌های مادی از تحصیل داشته باشد تصریح کرد: طلبه باید بداند که جایگاه طلبگی جایگاه انبیای الهی است.

معاون شهرستان‌های حوزه‌های علمیه خواهران خطاب به اساتید گفت: معلم همان کیمیاگری است که باید مس وجود شاگردش را با علم، اخلاق و صبوری  تبدیل به طلا کند.

وی اظهار داشت: سهم اساتید و معلمین در فرهنگ‌سازی و اثر‌گزاری در جامعه بسیار زیاد است.

*برگزاری جلسه کارگروه تبلیغ در سمنان

به همت معاونت فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان سمنان چهارمین جلسه کار‌گروه تبلیغ این استان برگزار شد.

محسن جلالي شاهرودي مسئول اداره ساماندهي و نظارت حوزه علمیه خواهران استان سمنان در این جلسه در مورد استفاده از فرصت‌ها و برنامه‌ریزی برای آنها به ایراد سخن پرداخت.

وی تشکیل هیات بانوان حوزوی را گامی مهم در تقاضای استفاده از مبلغان حوزه‌های علمیه خواهران در سطح جامعه عنوان کرد.

معصومه كمش كمر معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان سمنان در ادامه این جلسه مدارس را در بحث گزارش و فعالیت‌های فرهنگی مشترک دانست و افزود: گزارش‌ها باید در راستای برنامه‌ریزی‌های مصوب صورت گیرد.

کمش کمر در مورد یکسان‌سازی و تبیین درست احکام برای مبلغان‌، مخاطب‌شناسی در حوزه تبلیغ، تقویت بنیه علمی دانش آموختگان و سیر مطالعاتی منسجم در جهت غنای علمی به ایراد سخن پرداخت.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha