یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
خبر گزاری حوزه

آیت الله محقق دامغانی، معلم بزرگ اخلاق و عرفان و سرچشمه فیوضات معنوی بسیاری بوده و کلام معطرشان راهنمای اندیشه و عمل ره جویان و سالکان خصوصاً نسل جوان بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، امام جمعه، فرماندار و نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی به مناسبت درگذشت آیت الله محقق دامغانی،پیام تسلیت مشترکی صادر کردند.

در این پیام آمده است: رحلت عالم ربانی، معلم اخلاق و استاد بزرگ حوزه های علمیه کشور آیت الله شیخ محمود محقق دامغانی به پیشگاه امام زمان(عج)، علمای اسلام، حوزه های علمیه کشور، شیفتگان سلوک اخلاقی و عرفانی و همه علاقمندان آن بزرگوار تسلیت عرض می شود.

در قسمت دیگری از این پیام تسلیت آمده است: آن بزرگوار یکی از مبارزین و مفاخر و مدرس سطوح عالی حوزه های علمیه بوده و طلاب و علمای بسیاری از محضر ایشان کسب علم، حکمت، معرفت و ادب کرده اند.

این پیام می افزاید: ایشان معلم بزرگ اخلاق و عرفان و سرچشمه فیوضات معنوی بسیاری بوده و کلام معطرشان راهنمای اندیشه و عمل ره جویان و سالکان خصوصاً نسل جوان بود.

در بخش دیگر این پیام تسلیت آمده است: سوابق مجاهدت این روحانی بزرگوار در دوران اختناق و خدمات شایسته ایشان در دوران سی و چند ساله انقلاب یادگارهای ارزنده ای است که همواره در یادها باقی و إن شاءالله ذخیره اخروی آن مرحوم خواهد بود.

گفتنی است: آیت الله شیخ محمود محقق دامغانی در حومه دامغان متولد شد و در دوره نوجوانی به منطقه کوهستان از توابع بهشر در استان مازندران عزیمت و مقدمات را در حوزه علمیه مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد کوهستانی گذراند و سپس به دامغان و شهر مقدس مشهد عزیمت و از کلاس های درس حضرات آیات مرحوم حاج شیخ هاشم قزوینی و حاج شیخ کاظم دامغانی و حاج شیخ حسین وحید خراسانی استفاده کرد.

گفتنی است: آیت الله شیخ محمود محقق دامغانی روز گذشته به علت سکته قلبی در بیمارستانی در شهر مقدس قم جان به جان آفرین تسلیم کرد.

پیکر پاک و مطهر عالم ربانی حضرت آیت الله شیخ محمود محقق دامغانی عصر امروز پنجشنبه طی آئینی در شهر کلاته رودبار دامغان تشیع و در مسجد امام حسن عسگری (ع) این شهر به خاک سپرده شد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha