جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ |۲۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 31, 2024
حجت‌الاسلام سعیدی

امام جمعه قم گفت: امروز برخی افراد ناآگاهانه می خواهند اقدام معاویه را که در گذشته فرهنگ غربی را وارد جامعه اسلامی کرد، تکرار کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی عصر امروز در همایش فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر، چشم انداز این فریضه را غلبه و پایداری دین خدا بر تمام مکتب های دنیا عنوان کرد و اظهار داشت: هنگامی که موضوعی از چنین چشم اندازی برخودار باشد، اجرای آن و رسیدن به این هدف بسیار اهمیت خواهد داشت .

وی با بیان اینکه خداوند در وجود انسان زمینه های امر به معروف و نهی از منکر را قرار داده است، تصریح کرد: یکی از زمینه های فطری در انسان برای امر به معروف «غیرت» است و در احادیث نیز تاکید شده که خداوند غیرت مندی را دوست دارد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به این که آمران به معروف و نهی از منکر پشتوانه فطری انسان ها برخوردار هستند، گفت: اگر اهل معروف به خود نیایند و تلاش نکنند همان کسانی که برخلاف فطرت انسان ها صحبت می کنند خیلی راحت می توانند منکرات را گسترش دهند و حتی امر به منکر و نهی از معروف کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به وجود زمینه فطری امر به معروف در انسان ها، ابراز داشت: امام حسین(ع) در روز عاشورا خطاب به دشمنان گفت اگر دین ندارید در دنیا آزاده باشید و این مصداق امر به معروف و نهی از منکر است و فطرت آن ها را مورد خطاب قرار داد.

*نظام پشتیبان امر به معروف است

وی با بیان این که جبهه حق و باطل برای تثبیت پیشرفت های خود از ابزار های مختلفی استفاده می کنند، گفت: در رژیم سابق ما فقط ابزار فطرت را داشتیم، اما امروز نظام و قدرت نیز در دست ما است و باید از این فرصت به خوبی استفاده کرد.

*مدینه ای که از نوای قرآن به نوای موسیقی روی آورد

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه هر قوم و طایفه ای امر به معروف و نهی از منکر نکند دشمن بر آن ها مسلط می شود، گفت: از مدینه دوران نبی اکرم(ص) صدای قرائت قرآن به گوش می رسید، اما مردم در دوران موسی بن جعفر(ع)، به هنر ساز و آواز موسیقی روی آوردند و مشخص است وقتی مردم دست از علی(ع) کشیدند و ولایت را فراموش کردند به رقاصی و منکر دچار شدند.

امام جمعه قم با اشاره به این که معاویه نخستین کسی بود که فرهنگ غربی را وارد امت اسلام کرد و رقاصه هایی اروپایی را برای مجالسش دعوت می کرد، اظهار داشت: امروز نیز برخی افراد ناآگاهانه می خواهند اقدام معاویه را که در گذشته فرهنگ غربی را وارد جامعه اسلامی کرد، تکرار کنند.

*گردشگر خارجی برای مشاهده 4 ستون افقی به ایران نمی آید

وی با بیان اینکه اگر خارجی و توریسم قرار است به کشور وارد شود، باید قوانین جامعه را بپذیرد، اظهار داشت: برخی ناآگاهانه می گویند جاذبه هایی درست کنیم تا گردشگران خارجی وارد کشور شوند تا درآمدزایی کنیم در حالی که آن ها با اهداف دیگر وارد کشور می شوند و مطمئن باشید برای مشاهده چهار ستون افقی در شیراز به ایران نمی آیند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با انتقاد شدید از کسانی که می گویند فیلترها برداشته شود، تصریح کرد: آیا فیلترها باید برداشته شود چون مزاحم تهاجم فرهنگی است و فیلترها را بردارند که تهاجم با سهولت بیشتری صورت گیرد؟

*برخی سعی در بی تفاوتی جامعه دارند

وی افزود: نسل جدید از ابتدای انقلاب نبودند و شهادت ها و شکنجه ها را ندیدند و از وقتی چشم باز کردند چادر و مقنعه بوده است و به همین خاطر برخی امروز تلاش دارند با گسترش هوس ها و غلبه شهوات جامعه را نسبت به خوبی ها بی تفاوت کنند؛ این گونه مسائل می تواند بی غیرتی را در جامعه رواج دهد.

امام جمعه قم با بیان اینکه امروز تمام ابزارها در اختیار ما است، گفت: اگر سایتی اعلام کند فلان روز باید زنان بی حجاب به مراکز میدان ها بیایند، ما باید این مسئله را جدی بگیریم؛ اما آن ها ظرفیتی ندارند؛ ما خدا و اهل بیت(ع) و فطرت مردم را داریم و دلمان را نباید خالی کنیم.

*برگزاری مانورهای امر به معروف موثر است

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تاکید بر این که نهادهای مختلف کشوری باید هماهنگ عمل کنند و مانورهای امر به معروف و نهی از منکر بسیار موفق و موثر است تا نور منکرات را در جامعه خاموش کنند، گفت: آمران به معروف باید زمینه معروف را در جامعه فراهم کنند و در مرحله نخست باید خوبی ها را ترویج کنیم تا زمینه منکر از بین برود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به این که در شهرها باید خوبی ها ترویج شود تا زمینه امر به معروف مهیا باشد، گفت: اگر فضای جامعه مثبت باشد مردم نیز به این مسئله توجه خواهند داشت.

*امروز مسئولان بی نظیری داریم

وی در پایان به ابراز قدردانی از مسئولان کشور پرداخت و گفت: امروز رهبر، روئسای قوا، مسئولان وزارت خارجه و وزارت خانه های مختلف بی نظیر هستند و ما در زمان رژیم سابق آرزوی وجود چنین مسئولانی را داشتیم و الحمدالله همه آن ها دغدغه انقلاب و ارتقای کشور را دارند.

انتهای پیام/313 /33

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha