چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
اعزام

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان های نیشابور و فیروزه گفت: متاسفانه 50 روستای بالای هزار نفر جمعیت در این شهرستان‌ها فاقد روحانی است.

حجت الاسلام محمد تقی میری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در نیشابور با اعلام این مطلب اظهارداشت: شرط استقرار روحانی در هر روستا داشتن حداقل هزار نفر جمعیت و وجود و یا تامین خانه عالم توسط اهالی روستا است.

وی با بیان این موضوع که در روستاهای نیشابور وفیروزه به تعداد روحانیون مستقر و طرح هجرت، خانه عالم وجود دارد  اظهارداشت: متاسفانه 15خانه عالم در روستاهای این شهرستان ها خالی از عالم است.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیشابور با بیان اینکه در نیشابور وفیروزه  67 خانه عالم داریم تصریح کرد: هم اکنون 25 روستا پیگیر و متقاضی روحانی مستقر هستند.

حجت الاسلام میری خاطرنشان کرد: متاسفانه هم اکنون 600 روستای شهرستان های نیشابور و فیروزه فاقد روحانی بوده و فقط 120 روستای این شهرستان ها دارای روحانی است.

وی گفت: متاسفانه در حوزه دین کم ترین سرمایه گذاری در این شهرستان ها انجام گرفته است و علت اصلی کمبود عالم را کمبود اعتبارات لازم و توجه کم به مسائل فرهنگی دانست.

وی تاکید کرد: اگر مشارکت مردمی نیز بیشتر شده  و خیران بجای برخی هزینه ها به موضوعات فرهنگی همچون هزینه های تبلیغی روستاها توجه کنند وضعیت بهتر شده وتا اندازه ای می شود بخشی از نیاز شهرستان را تامین کرد .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نیشابور با اشاره به اینکه حوزه های علمیه از قدیم به صورت مردمی  اداره می شده است تصریح کرد: در انجام کارهای تبلیغی هر چه مشارکت مردمی بیشتر شود تاثیرگذاری بهتری دارد.

حجت الاسلام میری از پیگیری و نامه نگاری این موضوع از طریق نمایندگان مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی خبر داد وگفت: اگر برای هزینه های فرهنگی وتبلیغی در مناسبت های مذهبی، سر فصل اعتباری در قانون پیش بینی شود انسجام وآموزش نیروها ممکن خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به برکات وجود روحانی در روستاها و لزوم توجه به این موضوع بیان داشت: تمام نیروهای امنیتی، سیاسی وانتظامی معتقد هستند در هر روستایی که روحانی وجود دارد مشکلات و معظلات کم تر است و همکاری مردم با ادارات و ارگان ها بیشتر بوده و طرح های عمرانی زودتر به نتیجه می رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha