پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
مدرسه علمیه سعیدیه ارسنجان

مدیر مدرسه علمیه سعیدیه ارسنجان با اشاره به قدمت و محدودیت فضای این مدرسه، گفت: در صورت گسترش و توسعه فضای فیزیکی امکان جذب تعداد بیشتری طلاب در شهرستان امکان‌پذیر است.

حجت الاسلام احمدکریمیان‌فرد در گفت و گو با خبرگزاری حوزه در شیراز، با اشاره به قدمت 350 ساله مدرسه علمیه سعیدیه ارسنجان، اظهارداشت: این مدرسه علمیه در سال 1218 ه.ق و توسط فردی خیر به نام حاج سعیدا ساخته شد.

وی با بیان اینکه این مدرسه علمیه درمقطع سطح یک به تربیت طلاب مشغول است، افزود: به دلیل فضای محدود فیزیکی این مدرسه علمیه از پذیرش تعداد زیاد علاقمندان برای تحصیل علوم دینی معذور هستیم و در حال حاضر تعداد 20 نفر در این مدرسه به تحصیل مشغول هستند.

حجت الاسلام کریمیان‌فرد، خاطرنشان کرد: در سال جاری بیش از 100 نفر متقاضی شرکت در آزمون ورودی مدرسه بودند که از این تعداد 60 نفر پذیرفته شده و در حال مصاحبه برای ورود به مدرسه هستند.

مدیر مدرسه علمیه سعیدیه ارسنجان با اشاره به ضرورت ساخت فضایی جدید برای این مدرسه علمیه، تصریح کرد: ساختمان فعلی مدرسه از آثار ثبتی میراث فرهنگی و صنایع دستی است و نیازمند ساختمانی با وسعت، تجهیزات و مقاومت بیشتر است  لذا امیدواریم ساخت مدرسه جدید هر چه سریع‌تر عملیاتی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha