دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
حجت‌الاسلام زمانی

معاون بین الملل حوزه های علمیه گفت: علوم انسانی ما اسلامی نیست و باید علومی را در اختیار بگیریم که از آموزه های قرآن و معارف اهل بیت(ع) نشأت گرفته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین زمانی در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی 17 کشور جهان اظهارداشت:  معارف اهل بیت(ع) باید در سطح جهان عرضه شود و  همه دنیا را با این حقایق ناب آشنا کنیم که بخش اعظم این رسالت بر عهده نهادهای حوزوی است.

معاون بین الملل حوزه های علمیه ادامه داد: متاسفانه امروز علوم انسانی ما برگرفته از افکار و آموزه های غربی است در حالی که اسلام خود شاهد تربیت مفسران و علمای طراز اول در حوزه های مختلف علوم انسانی و اسلامی است.

وی بیان داشت: باید معارف ناب اسلامی را در قالب های قابل فهم و با ادبیات هر منطقه و ملت، به آنان عرضه کنیم تا دریافت آنان از این معارف هم آسان تر و هم جامع تر باشد.

معاون بین الملل حوزه های علمیه گفت: ترویج معارف اهل بیت (ع)و تبلیغ آنها بدون کار عملی و تلاش در ارایه آنها در قالب های قابل فهم برای ملت ها کاری ناتمام است و نمی تواند در مقام اجرا موفقیت آفرین باشد؛ از طرفی اندیشه های فلسفی قرآن نیز باید در حوزه ادبیات روز دنیا در حوزه فلسفی تعریف شود تا فیلسوفان عالم این معارف را بهتر بشناسند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی یادآورشد: کار حوزه است که کارهای نیمه تمام را انجام دهد؛ زیرا این عرصه ها، عرصه های مختلف و متفاوتی است که تنها حوزویان قدرت تبدیل آنها را  به قالب های دیگر را دارند؛ از طرفی باید آموزه های حکومت داری به نظام های حکومتی تبدیل شده و نظام خانوادگی ، نظام پزشکی و سلامت ما نیز باید با زبان روز به دنیا عرضه شود تا همگان به عمق معارف ناب اسلامی پی ببرند.

 

وی با تاکید بر حرکت بزرگ نرم افزاری و علمی در حوزه تبلیغ معارف دین، تصریح کرد: این عرصه  بسیار حساس است که با توجه به پیچیدگی هایی که از آن برخوردار است وظیفه روحانیون را سنگین تر می کند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی عنوان کرد: معارف قرآنی همچون شمش طلا هستند که نمی توان آنها را به همین شکل بر گردن آویخت، بلکه آنها را باید به گوشوارها و قطعات زیبای کالایی طلا تبدیل کرد و به مردم دنیا هدیه داد.

وی گفت: علوم انسانی ما اسلامی نیست و تبدیل کردن آن به علوم انسانی اسلامی در انحصار کار علمی طلاب است که باید در این زمینه نیز کوشا باشند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha