سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ |۲۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 4, 2024
آیت‌الله ایمانی

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به بازخواست پدر و مادران برای کم‌توجهی آنان به هدایت فرزندان جهت به فراگیری قرآن، گفت: والدین مسئولیت سنگینی در بسترسازی برای آموزش قرآن به فرزندان بر عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی در آیین آغازین فعالیت 100 کانون قرآنی در شهر شیراز که در آستان مطهر علی بن حمزه (ع) برگزار شد، اظهار کرد: در روز قیامت از پدران و مادران سوال می شود که آیا قرآن را به فرزندان خود آموختید و آیا فضای آموختن قرآن را برای فرزندان فراهم کردید؟

وی با بیان اینکه خدا بر پدران و مادران امروز منت گذاشته که فضای انس با قرآن را برای فرزندان فراهم کرده است،‌خاطرنشان کرد: آن فردی که از نوجوانی با قران مأنوس است تمام سلول‌های او قرانی و به سمت و سوی قرآن هدایت می‌شود و از ناهنجاری‌های اخلاقی و زشت فاصله می‌گیرد.

رئیس شورای فرهنگی استان فارس با بیان اینکه انس با قرآن موهبتی الهی و نعمتی از نعمت های بسیار والای پروردگار است که به بندگان شایسته اش عنایت می کند، ‌تصریح کرد: فضای انس با قرآن برای همه میسر نیست و شرایطی لازم دارد که دل آماده و قلب نرم شده و اجازه حضور قرآن در قلب و دل داده شود.

آیت‌الله ایمانی اظهار کرد: آشنایی با قرآن در میان مسلمانان به برکت انفاس قدسی پیامبر کلید خورد و با گذشت زمان این استعداد و این انس گسترش پیدا کرد و از آغاز که مسلمانان با قرآن آشنا شدند، همه چیز خود را در آیات آن یافتند و گمشده خود را پیدا کردند و لذا به قرآن دل بستند.

وی با بیان اینکه مسلمانان قرآن را از جان و دل خویش عزیزتر دانستند و برای حفظ این قرآن از آسیب دشمنان، جان فدا کردند،‌ تصریح کرد: در برابر این کتاب آسمانی که امروز بر اساس وعده الهی در اختیار ما قرار گرفته است، مسئولیم که این قرآن را به نسل‌های آینده نیز منتقل کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر بازگویی مفاهیم بلند و برداشت‌های صحیح از قرآن به دیگران، تصریح کرد: باید فضای انس با قرآن را برای آیندگان نیز ایجاد کنیم و این مسئولیتی است که به عهده تک تک افراد مسلمان و مؤمن و به‌خصوص کسانی که مسئولیتی دارند قرار داده شده است.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به فرمایش پیامبر اسلام درتأکید برخورد مناسب با میراث پیامبر اسلام، اظهار کرد: این تکیف امروز ماست که در هر کجا که قرار گرفتیم، برای حاکمیت فرهنگ قرآن در جامعه به نوبه خود، به سهم و اندازه و متناسب با سعه وجود خود تلاش کنیم و قدم برداریم و از خود یاد خیری به جای بگذاریم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه هر کس به جایی رسید باید خود را خادم قران و خدمتگزار قرآن بشناسد و برای نشر قرآن در جامعه تلاش کند، گفت: ثروتمندان، علما، مسئولان و افراد در حوزه خود در نشر فرهنگ قرآن قدم بردارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha