یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ |۱۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 26, 2024
آیت‌الله سبحانی

حضرت آیت‌الله سبحانی گفتند :امروز داعشی ها ابزار قطعی غربی‎ها هستند، زیرا اگر نبودند و جهادگر واقعی بودند، چرا در مقابل جنایات صیهونیست‎ها ساکت هستند و کاری نمی‎کنند؟ پس معلوم می‎شود که آنها کاملا بر اساس نقشه‎های استعماری پیش می‎روند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید امروز در درس تفسیر سوره «زمر» اظهارداشتند: خداوند در سوره زمر ملاک مشرکین و افراد موحد را بیان کرده است که بر این مبنی کسی است که از شنیدن کلمه لااله الاالله ناراحت شود.

ایشان افزودند: این در حالی است که داعشی ها همه مسلمانان را به خصوص شیعیان، به جز خود مشرک می دانند؛ در حالی که اگر سواد داشتند کمی به قرآن مراجعه می کردند که افسوس که مشکل از جای دیگری است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: از سالها پیش غربی ها نقشه ای کشیدند که هم مسلمانان به جان هم بیافتند و هم در نتیجه آن آسودگی اسراییل و راحت شدن چپاول کشورهایشان آسان شود به همین دلیل با  تکفیر اینگونه همه را به جان هم انداختند.

حضرت آیت الله سبحانی تصریح کردند: آنها در اتاق های فکر و جاسوسان متخصص شرق شناس خود به این نتیجه رسیدند؛ آنها امروز ابزار قطعی غربیها هستند، زیرا اگر نبودند و جهادگر واقعی بودند، چرا در مقابل جنایات صیهونیستها ساکت هستند و کاری نمیکنند؟ پس معلوم میشود که آنها کاملا بر اساس نقشههای استعماری پیش میروند.

این مرجع تقلید گفتند: خداوند به دو شکل جان انسان ها را می گیرد؛ نخست در خواب  و دیگری مرگ قطعی انسان؛ یکی از مسایل بسیار مهم تفسیری دانستن معنی دقیق لغات برای استنباط است؛ به عنوان مثال در همین آیات، توفی آمده است که به معنی مرگ نیست.

ایشان  خاطرنشان کردند: در حقیت فوت با مرگ یکی نیست و توفی وفوت به معنی مردن نیست بلکه توفقی به معنی گرفتن است و فوت به معنی گرفتن جان توسط خداوند است؛ ممکن است برخی مدعی شوند که بین آیات قرآن تناقض است که به هیچ وجه چنین چیزی نیست؛ ممکن است آنها ادعا کنند که در آل عمران در خصوص   حضرت عیسی معنی یتوفی آمده است که در آنجا نیز به معنی گرفتن حضرت عیسی است نه مرگ ایشان.

حضرت آیت الله سبحانی در اشاره ای دیگر به معنی فوت و توفی به ملائکه و توفی توسط ملائک اشاره کردند و گفتند: برخی از امور الهی به شکل غیری انجام می شود یعنی با اسباب که همان ملائک باشند این عمل انجام می شود.

ایشان گفتند: یکی از دعاوی مشرکین در پرستیدن بت ها دلیل بر شفاعت از سوی آنها بود که خداوند این دروغ آنها را با دو دلیل مه رد می کند که نخست عاقل نبودن آنها و دوم نداشتن مقام شفاعت است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: خداوند مالک آسمان و زمین و هستی است و بنابراین مقام شفاعت تنها از آن خداست که به واسطه قدرت بی نهایت اوست و به هرکس که بخواهد این موقعیت را میدهد که شفیع باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha