یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 335419
۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱
راهپیمایی

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه گفت: این که گروهی از مسلمانان در هجمه جنایت کاران هستند و شرکت در راهپیمایی روز قدس چهره واقعی آنها را نشان دهد، نباید از این کار بخل ورزید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در بیست و ششمین روز از ماه مبارک رمضان، در جمع نمازگزاران حرم ‏حضرت معصومه(س) در تفسیر آیه 24 سوره مبارکه حدید پرداخت.

وی با بیان این که خداوند در این آیه بیان می دارد که انسان های بخیل را دوست نمی دارد، افزود: برخی نه تنها این که در انفاق کوتاهی کرده و بخل می ورزند، دیگران را نیز به بخل دعوت می کنند.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی خاطرنشان کرد: در این آیه بیان داشته می شود که خداوند نیازمند به انفاق ما نیست، به این معنی که توصیه و تأکید خداوند بر انفاق و مزمت کردن بخل، از این جهت است که بخل تنها به خود انسان آسیب می رساند.

وی با بیان این که بر اساس سخن امیرالمؤمنین علیه السلام، انسان بخیل مانند فقرا زندگی کرده و در آخرت مانند اغنیا محاسبه می شود، تصریح کرد: بر اساس تعالیم اسلامی، شیطان مؤمن بخیل را بسیار دوست می دارد، چراکه این بخل موجب منحرف شدن انسان می شود. خسران بزرگی است که عملی انجام دهیم که شیطانی که دشمن قسم خورده انسان و رانده شده از درگاه الهی است، انسان را دوست داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان این که انسان های فاسق سخاوت مند مغضوب شیطان هستند، ادامه داد: تاریخ نشان داده است که انفاق انسان های فاسق را نجات داده و سعادت را برای او به همراه داشته است.

وی انفاق را در سیره معصومین علیهم السلام معرفی کرد و گفت: بخل، صفتی درونی است که انسان در خود ایجاد می کند؛ جای تأسف دارد که پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام نسبت به این سیره مشهور معصومین بی توجه هستند.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی با بیان این که بخل تنها در عرصه مالی نیست، تصریح کرد: در کنار بخل مالی، بخل آبرو نیز وجود دارد. برخی افراد هستند که با استفاده از آبرو واعتبار خود می توانند مشکلات افراد را برطرف سازند، ولی ممکن است نسبت به این مسئله کوتاهی نمایند.

وی نوع دیگر بخل را بخل در حمایت و دفاع معرفی کردو بیان داشت: شرکت در انتخابات، شرکت در راهپیمایی و...، حرکت هایی است که نتایج آن تعیین کننده است ولی برخی از همین کار نیز کوتاهی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با ضروری دانستن شرکت در راهپیمایی روز قدس گفت: این که گروهی از مسلمانان در هجمه جنایت کاران هستند و شرکت در راهپیمایی روز قدس چهره واقعی آنها را نشان دهد، نباید از این کار بخل ورزید.

وی با اشاره به آیه 120 سوره مبارکه توبه افزود: بر اساس این آیه، تحمل تشنگی و گرفتاری و گرسنگی و هر قدمی که برداشته شود که کافر را ناراحت کنند، این ها به عنوان عمل صالح حساب می شود.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی در ادامه به نشانه های افراد بخیل اشاره کرد و گفت: انسان بخیل برای کار خود همواره توجیه و دلیل می آورد و پول داده شده را از دست رفته می داند.

انتهای پیام// 15/ 313

رفیعی،حرم، بخل، راهپیمایی

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha