یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ |۱۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 26, 2024
آیت‌الله سبحانی

حضرت آیت الله سبحانی گفتند: بیشترین کسانی که در قیامت حسرت می خورند کسانی هستند که خود را از تحت هدایت الهی خارج کردند و در قیامت به خداوند هم تهمت می‌زنند که چرا ما را هدایت نکردی.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید، امروز در درس تفسیر سوره زمر، اظهارداشتند: خداوند در این آیات به بحث رحمت و بخشش الهی اشاره دارد.

ایشان افزودند: توبه وسیله پاکی مومنان قرارداده شده است که از بند گناهان رها شده و به دین حق بازگردند که در کنار توبه بحث شفاعت نیز وجود دارد که البته در گستردگی خود تفاوت هایی با هم دارند.

معظم له  گفتند: بین شفاعت و توبه شباهت های فراگیری وجود دارد که در اجرا و فراگیری آن باید گفت که در توبه همه گناهان ما پاک میشود ولی در شفاعت، گناه شرک به خدا پاک نمیشود.

این مرجع تقلید بیان کردند: در این زمینه شبهه ای وارد شده است که اگر اینگونه است پس هر کسی می تواند توبه کند و سپس گناه کند و این راه را برای جرائم باز می کند که این نیز پاسخ دارد.

ایشان گفتند: یکی از پاسخ‌ها این است اگر قرار بود که بخششی در کار نباشد، بندگان خدا همگی عقده ای می شدند و در این عقده ها می مردند و از آن بدتر اینکه این عقده ها باعث برو جنایات در آنها می شد.

این مرجع تقلید اظهارکردند: یکی از مواردی که باید در این بین به آن اشاره کرد آن است که یکی از مهترین عوامل ببخش بندگان پس از توبه، احترام گذاشتن به قوانین الهی است؛ کسانی که توبه میکنند نباید راه گذشته را ادامه دهند.

حضرت آیت الله سبحانی بیان کردند: بیشترین کسانی که در قیامت حسرت می خورند کسانی هستند که خود را از تحت هدایت الهی خارج کردند و در قیامت به خداوند هم تهمت میزنند که چرا ما را هدایت نکردی.

ایشان گفتند: یکی از ماموریت های اصلی ما در دنیا این است که همیشه و در همه حال برای قیامت آماده شویم؛ این افراد انبیای الهی را در دنیا مسخره میکردند،  ولی در آخرت چهره حقیقی این نظام را خواهند دید و خود را در مقیاس این دنیا مقایسه می‌کنند.

حضرت آیت الله سبحانی در تفسیر آیه  بَلَى قَدْ جَاءَتْكَ آيَاتِي فَكَذَّبْتَ بِهَا وَاسْتَكْبَرْتَ وَكُنْتَ مِنَ الْكَافِرِينَ بیان کردند: این آیه خطاب به اسراییلیها و داعشیها که به اطفال شیرخوار هم رحم نمیکنند می گوید که گمان مبرید که قدرت شما پایان پذیر نیست؛ بلکه این قدرت شما تمام خواهد شد و روزی به بدترین عذاب دچار خواهید شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha