پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
حجت‌الاسلام صالحی خوانساری

زمانی که انسان در روز عید فطر برای انجام نماز از خانه بیرون می رود، فرشتگان از درب منزل تا محل اقامه نماز ایستاده و اجر و پاداش را در نامه عمل او ثبت می کند .

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری در گفتگو با  خبر نگار خبرگزاری حوزه، ماه مبارک رمضان را ماه خودسازی ، تقوا  دانست و گفت : انسان در این ماه با گرفتن روزه علاوه بر این که رضایت خدای متعال را از آن خود می کند، روح خود را هم سیقل می دهد .

وی با بیان این که روزه، زکات روح انسان است و دارای آثار و برکات فراوانی می‌ باشد، افزود : روزه عملی است که بر انسان تکلیف شده تا بتواند از این طریق به آثار و برکات دنیوی و اخروی برسد .

 این خطیب حوزوی با اشاره به این که محور روزه داری، تقوا و سیر و سلوک است، خاطر نشان ساخت: روز عید فطر انسان با دادن زکات فطره، بدن خود را از ناپاکی ها جدا می کند و درحقیقت با این پاکی به خلقت اولیه خود باز می گردد؛ بنابراین روزه تزکیه نفس و زکات فطره بیمه کننده بدن انسان است.

 حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری یادآور شد: اگر کسی زکات فطره را پرداخت نکند، گرفتار بیماری و آفت جسمی می شود و در این صورت جای هیچ نوع گلایه ای نیست؛ زیرا خود او مقصر بوده که با نپرداختن زکات، جسم خود را از آفت و درد حفظ نکرده است .

وی تصریح کرد: عید فطر، روز پاداش گرفتن انسان از خدای متعال است و خوشا به حال کسانی که که رضایت خدا را همراه با بهترین پاداش ها دریافت می کنند..

این خطیب حوزوی با اشاره به پاداش شرکت در نماز عید فطر، خاطرنشان کرد: زمانی که انسان در روز عید فطر برای انجام نماز از خانه بیرون می رود،  فرشتگان از درب منزل تا محل اقامه نماز ایستاده و اجر و پاداش را در نامه عمل او ثبت می کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha