شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خبر گزاری حوزه

حجت الاسلام حشمتی گفت: تلاوت و قرائت قرآن در جای خود از اهمیت خاصی بر خوردار است اما اساتید قرآنی باید دقت کنند تا رفتار و عمل به قرآن نیز در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه ضمن اشاره به پر رنگ شدن فعالیت های قرآنی در ماه مبارک رمضان پیرامون توجه بیشتر به این امر اظهار داشت: به طور معمول در ماه مبارک رمضان دل های مومنان از مادیات رها و آسمانی و توفیق تلاوت و تدبر در آیات قرآن مجید در مومنان بیشتر می شود،اما این مهم نباید با اتمام این ماه به دست فراموشی و غفلت سپرده شود.

وی با اشاره به اینکه خدمت به اسلام و قرآن معنویت و برکتی تمام نشدنی در تمام طول زندگی به همراه دارد، افزود: برگزاری جلسات قرآنی سنتی و آموزش های مردم برای مردم نسبت به گذشته در جامعه کم رنگ تر شده است و مسئولان در هر رده ای باید برای پررنگ تر شدن فرهنگ قرآنی در جامعه بکوشند.

معاون قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: گرچه راه اندازی رسانه‌های قرآنی در کشور یکی از برنامه های شاخص برای ترویج فرهنگ قرآنی بوده است اما نمی تواند جایگزین برنامه ها و جلسات مفید قرآنی در گذشته شود چراکه این رسانه‌ها توانایی و قدرت تزکیه را ندارند.

وی با اشاره به لزوم ترویج عمل به دستورات قرآن مجید بیان داشت: تلاوت و قرائت قرآن در جای خود از اهمیت خاصی بر خوردار است اما اساتید قرآنی باید دقت کنند تا رفتار و عمل به قرآن نیز در جامعه نهادینه شود.

حجت‌الاسلام حشمتی با اشاره به ترویج قرآن در جامعه پس از انقلاب اسلامی ابراز داشت: چاپ قرآن با ترجمه های متفاوت، تفسیرهای گوناگون از قرآن مجید، ساخت موسسه‌های قرآنی و دانشکده‌های قرآنی و افزایش روزافزون حافظان قرآن ثمره تلاش مدیران قرآنی و فعالان در سال های پس از انقلاب بوده است.

وی ادامه داد: لازم است با نهادینه سازی فرهنگ قرآنی در کنار این پیشرفت های قرآنی بکوشیم تا تعداد عاملان قرآن نسبت به حافظان قرآن بیشتر باشد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha