پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
آذربایجانی

عید فطر در حقیقت یک نوع تاکید به انسان است که مراقب سرمایه عظیم معنوی که در ماه ضیافت الهی به دست آورده، باشد و آن را در ماه های بعد، استمرار بخشد.

حجت الاسلام والمسلمین مسعود آذربایجانی در گفتگو با خبر نگار خبرگزاری حوزه، با تبریک فرا رسیدن عید فطر،گفت: عید فطر از بزرگترین اعیاد مسلمانان به شمار می رود.

رئیس مرکز تخصصی اخلاق حوزه ادامه داد: عید فطر یک نوع شکرگزاری، احساس شادمانی و رضایت است که عبد توانسته توفیق پیدا کند تا در ماه ضیافت الهی به عبادت بپردازد و باید از این جهت که این توفیق نصیب او شده،  شاکر باشد .

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تصریح کرد: فرار رسیدن عید فطر به منزله آن است که انسان در این روز پس از یک ماه روزه داری، به اعمال  دیگری چون  نماز عید، صله ارحام، پرداخت زکات فطره و ... بپردازد .

حجت الاسلام والمسلمین آذربایجانی اضافه کرد: انسان به شکرانه یک ماه عبادت و بندگی در انتظار این است که خدای متعال پاداش تحمل روزه داری در هوای گرم تابستان را در روز عید به او عنایت کند؛ بنابراین عید فطر روز خوشحالی عبد است.

وی با بیان این که انسان در این روز عید با اقامه نماز عید به همراه دو خطبه، از عظمت خدای متعال یاد می کند، گفت: دو خطبه که بعد از نماز عید خوانده می شود، شامل سفارش هایی درباره تقوا، یاد قیامت و تذکراتی در مورد برخورد مسلمین با یگدیگر می باشدکه لازم است مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مرکز تخصصی اخلاق خاطرنشان کرد: انسان در روز عید فطر با دادن زکات فطره به یاد فقرا و مسمندان می افتد و بلا و رنج ها را از خود دور می کند و از این طریق احساس شادمانی به او دست می دهد. این لطفی است که خدای متعال در حق او عنایت داشته است.

وی در پایان تصریح کرد: عید فطر در حقیقت یک نوع تاکید به انسان است که مراقب سرمایه عظیم معنوی که در ماه ضیافت الهی به دست آورده، باشد و آن را در ماه های بعد، استمرار بخشد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha