شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حجت الاسلام سعیدی

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: محور اصلی گرامیداشت مقام اهل بیت علیهم السلام نشر معارف آنها است ؛ بنابراین، این رویکرد باید در تمامی فعالیت ها مشهود باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، در نشست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم که در آستانه دهه کرامت در حرم بانوی کرامت برگزار شد، اظهار داشت: گرامیداشت دهه کرامت، تکریم مقام امامت و ولایت است.

وی دهه کرامت را خاسته از عشق و علاقه ما به اهل بیت علیهم السلام معرفی کرد و گفت: تکریم جایگاه ولایت به اندازه ای اهمیت دارد که خود اهل بیت علیهم السلام نیز نسبت به این مقام، نگاه خاصی دارند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام گفت: این امام همام علاوه بر نسبی که با امیرالمؤمنین داشتند، خود را با ولایت مداری این امام همام معرفی می کردند.

وی با بیان این که امام صادق علیه السلام ولایت علی علیه السلام را بر خود تکلیف و نسبت خود با این امام همام را فضیلت الهی معرفی می کند، افزود: بر اساس روایات، این امام همام همچنین ولایت پدرانشان را نسبت به نسبی که با آنها دارند، برتر معرفی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی چنین نگاهی را نشان از اهمیت جایگاه ولایت معرفی کرد و گفت: ما نیز با تأسی از ائمه اطهار علیهم السلام، هرچه که به ولایت و اهل بیت علیهم السلام منسوب است را گرامی می داریم و آن را تکلیف خود می دانیم.

وی با بیان این که در برابر این تفکر، کسانی هستند که هرچه به اهل بیت علیهم السلام منسوب است، نسبت به آن بغض دارند، افزود: این افراد در شهادت اهل بیت علیهم السلام شادی و در ایام ولادت آنها سوگواری می کنند، مزارهای آنها را تخریب می کنند و پیروان آنها را می کشند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ایمان به معاد را ایمان به مقصد معرفی کرد و گفت: زمانی که انسان مقصدی داشته باشد، مسیرش معین و عبور از مشکلات برای آنها آسان تر می شود.

وی با اشاره به ماجرای اصحاب کهف بعد از برخاستن از خواب، بیان داشت: بعد از اینکه مردم نسبت به ماجرای اصحاب کهف آگاه شدند، عده ای تصمیم گرفتند که این مسئله را به فراموشی بسپارند ولی مؤمنان واقعی این را فرصتی برای انجام فعالیت های فرهنگی دانستند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که امروز نیز چنین تفکراتی وجود دارد، افزود: امروز وهابیت، داعش و... تلاش دارند که هرچه مربوط به اهل بیت علیهم السلام هستند را نابود کرده و پیروان و محبان آنها را بکشند و سر کودکی را به جرم این که والدین آنها شیعه هستند، می برند.

وی این تفکر را تفکری صهیونیستی معرفی کرد و گفت: صهیونیست ها خود را نژاد برتر معرفی می کنند و دیگران را حتی انسان نیز نمی دانند؛ وهابی ها و داعشی ها نیز اینگونه هستند و غیر از خود را مسلمان و انسان نمی دانند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: وظیفه ما این است که بر اصل ولایت که محور اصلی زندگی است، پایبند باشیم و آن را از خرافات دور سازیم.

وی بروز برخی تهمت ها علیه شیعه را به دلیل بروز خرافات معرفی کرد و گفت: در تکریم مقام اهل بیت علیهم السلام، باید کاری کرد که این آیین از خرافات و شبهات مبرا باشد تا بهانه ای در دست دشمنان قرار نگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: محور اصلی گرامیداشت مقام اهل بیت علیهم السلام نشر معارف اهل بیت علیهم السلام است؛ از این رو این رویکرد باید در تمامی فعالیت ها مشهود باشد.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha