یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
کد خبر: 335926
۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶
حاج علی اکبری

نماينده ولي فقيه در انجمن هاي اسلامي دانش‌آموزان با بيان اينکه دشمنان از هيچ راهي جز وسوسه نفس ما نمی‌تواند به ما ضربه بزنند گفت: اگر انسان از ناحيه نفس خود در امان باشد، هيچ کس نمي تواند او را اسير کند و به او ضربه بزند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت الاسلام حاج علي اکبري، طی سخنانی در طرح تقويت مباني اعتقادي و شبه زدايي ديني در شهرکرد، با معرفي دشمنان انسان گفت: يک گروه از اين دشمنان را شيطان به همراه لشکريانش تشکیل می‌شود و آخرين کاري که شيطان مي تواند انجام دهد، وسوسه گري به گناه و دعوت به معصيت است.

وي، دشمن ديگر را از بين خود انسان ها که با پليدي در پي ضربه زدن به ديگران هستند دانست و گفت: برخي از آنها به دنبال آن هستند ديگران را در سيطره و تسلط فيزيکي قرار دهند و اگر دسترسي پيدا کنند به ما رحم نخواهند کرد، نمونه آن رژيم غاصب صهيونيستي است که در مرحله اول در پي فريب افکار مردم جهان به سمت خود و مرحله دوم آنها کشتار در زمين است.

نماينده ولي فقيه در انجمن هاي اسلامي دانش‌آموزی  سومين و دشمن ترين دشمن انسان را نفس انسان که با ديگر دشمنان بسيار متفاوت است معرفي کرد و گفت: شاهکار آفرينش «نفس» آدمي است که خداوند به آن سوگند مي خورد و نفس را به عنوان امانت به انسانها داده است.

*عناصر نفس

وي نفس را داراي سه عنصر نفس لوامه، اماره و مطمئنه دانست و تصريح کرد: نفس، استعداد اين را دارد که ما را تا اسفل السافلين ببرد و همچنين استعداد اين را هم دارد که ما را به بالاترين درجات برساند زيرا خداوند از طريق نفس ما را به ميداني فرستاده است که هم خطرات آن بسيار زياد و هم افق هاي آن بسيار بالا مي باشد.

حجت الاسلام حاج علي اکبري، امام خميني (ره) را از مصاديق نفس مطمئنه در زمان توصیف کرد و افزود: که بعد از پيامبران و ائمه هيچ کس نتوانست مانند او، راه سعادت را براي انسانها باز کند و انسانهايي مانند شهدا که مجذوب و پيرو او شدند توانستند به اوج برسند زیرا انسانهايي که به نفس مطمئنه دست يابند دنيا ديگر نمي تواند آنها را فریب دهد.

وي با اشاره به اينکه نفس آدمي، فقط براي اطاعت آفريده شده است گفت: وقتي نفس در مسير اطاعت قرار گيرد بهترين مرکب براي حضور در نزد پروردگار است واگر از مسير خود خارج شود بسيار خطرناک است.

سخنران مراسم با بيان اينکه دشمنان ما از هيچ راهي جز وسوسه نفس ما نمی‌توانند به ما ضربه بزنند، افزود: اگر انسان از ناحيه نفس خود در امان باشد، هيچ کس نمي تواند او را اسير کند و به او ضربه بزند و اگر کسي اسير نفس شد، خود باعث اسير شدنش گردیده است.

انتهای خبر18/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha