شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حجت‌الاسلام مقدمی

مدیر کل امور فرهنگی معاونت تهذیب حوزه های علمیه برنامه‌های همایش بزرگ "جریان شناسی فرهنگی و تمدن سازی" با سخنرانی شخصیت های حوزوی را تشریح کرد

حجت الاسلام محمود مقدمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با تشریح برنامه های همایش جریان شناسی فرهنگی و تمدن سازی که از سوی معاونت تهذیب حوزه های علمیه، در حسینه محله قاضی دماوند برگزار شد، گفت: در این همایش هفت روزه که از 21مرداد ماه و با حضور جمعی از طلاب سراسر کشور آغاز بکار کرد، اساتیدی همچون حجج اسلام والمسلمین صدیقی، امام جمعه موقت تهران، علی اکبر رشاد، رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین و مجلس خبرگان رهبری، علیرضا پناهیان و دیگر اساتید حوزه به تبیین نقشه های شوم دشمنان، جایگاه ولایت فقیه، ضرورت صیانت از نظام اسلامی، پاسخگویی به شبهات و ... دینی پرداختند.

*تلاش برای رفع دغدغه های رهبری

مدیر کل امور فرهنگی معاونت تهذیب حوزه های علمیه با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری درباره مسائل فرهنگی، ابراز داشت: معظم له بارها تاکید داشتند که حوزه باید نسبت به مسائل فرهنگی وسیاسی کشور حساس باشد، لذا در این همایش به تشریح عرفان های کاذب و فرق انحرافی پرداخته شد. همچنین مباحث مهمی چون ولایت فقیه و جایگاه آن در زمان غیبت کبری و همچنین اهمیت تشکیل و حفظ نظام اسلامی به خوبی برای طلاب جوان تبیین شد.

وی ادامه داد: در این همایش تفاوت اسلام ناب و اسلام آمریکایی بررسی شد، چرا که امروز دشمنان اسلام تمام توان خود را بکار گرفته تا مسیر انقلاب های منطقه و بیداری اسلامی را تغییر داده و اسلام آمریکایی مد نظر خود را حاکم سازند.

*ضرورت پاسخ به شبهات

وی با بیان این که طلاب باید توانایی لازم را برای پاسخگویی به شبهات کسب کنند و جلوی تهاجم همه جانبه دشمنان به اعتقادات جوانان را بگیرند، تصریح کرد: این مسئله جز با تلاش شبانه روزی طلاب و آشنا سازی آنان با فرق انحرافی و جریان های فکری منحرف محقق نمی شود.

*تریبون آزاد

حجت الاسلام والمسلمین مقدمی خاطر نشان کرد: در حاشیه این همایش تابلوهای آزاد اندیشی نیز برگزار شد به این صورت که تابلوهایی به نمایش درآمده بود که طلاب می بایست نظرات خود را در زیر آن تابلو ها یادداشت می کردند و هیات داوران نظرات آنان را مورد بررسی قرار می دادند. همچنین در تریبون آزاد، طلاب به خوبی در مورد دغدغه ها و مسائل و موضوعات مختلف تبادل نظر می کردند.

*اختتامیه

یادآور می شود، آیین اختتامیه این همایش هفت روزه که از 21مرداد ماه آغاز بکار کرده بود، روز گذشته با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رشاد، رئیس شورای حوزه علمیه تهران برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha