شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
بوشهری

جامعه از یک نوع آشفتگی و التهاب فرهنگی که نشأت گرفته از فرهنگ غرب و دوران قبل از انقلاب می باشد، برخوردار بوده که باید تلاش کرد تا با نهادینه سازی سبک زندگی قرآنی و اسلامی مشکلات جامعه برطرف گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله حسینی بوشهری، پیش از ظهر امروز در همایش سبک زندگی قرآنی که در سالن همایش های شهرداری قم برگزار شد، به پیشینه سبک زندگی اسلامی و قرآنی اشاره کرد و گفت: موضوع سبک زندگی از مباحث ارزشی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان یک تئوری پرداز بزرگ به این مهم پرداخته و درباره آن، همچون مباحث تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی تذکر داده اند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، خاطرنشان ساخت: حضرت در حدیثی فرموده اند "جامعه اسلامی دارای سه ویژگی است که برخی از این جوامع دارای پیشرفت، برخی بدون پیشرفت و برخی دارای سیر قهقرایی می باشند".

مدیر حوزه های علمیه با تاکید بر لزوم توجه به پیشرفت مبتنی بر آموزه های قرآنی، افزود: جامعه ای که دو روز آن مساوی باشد، مطمئنا به آرمانه ای بلند اسلامی دست پیدا نخواهد کرد.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه با بیان اینکه بیانات رهبر معظم انقلاب چراغ راه جامعه اسلامی است، ابراز داشت: متولیان فرهنگی باید توجه بیشتری به فرمایشات معظم له داشته و آن ها را بصورت جدی در دستور کار خود قرار دهند.

آیت الله حسینی بوشهری در پاسخ این سئوال که چه نیازی به بحث سبک زندگی اسلامی در زمان فعلی می باشد؟، اظهار داشت: جامعه ای که ما در آن زندگی می کنیم، از یک نوع آشفتگی و التهاب فرهنگی برخوردار بوده که برخی از این آشفتگی ها نشأت گرفته از فرهنگ غرب و برخی جامانده از دوران قبل از انقلاب و ... می باشد که باید تلاش کرد تا این مشکلات برطرف گردد.

مدیر حوزه های علمیه تاکید کرد: برای رسیدن به اهداف بزرگ، نیازمند به پالایش در رفتار مبتنی بر آموزه های دینی و سبک زندگی اهل بیت(ع) هستیم و زمانی که این امر انجام گیرد، یقینا به اهداف بزرگ دست می یابیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، پیشرفت را یکی از اهداف و برنامه های مهم سبک زندگی اسلامی و قرآنی دانست و گفت: مدیران جامعه اسلامی باید کسانی باشند که بتوانند با طراحی و اجرای برنامه های دقیق مبتنی بر آموزه های قرآنی، جامعه را به پیشرفت و بالندگی نزدیک کنند.

آیت الله حسینی بوشهری یادآور شد: اگر افراد و مدیران رو به انحطاط و نقصان باشند، نبود آنان بهتر از حضورشان است؛ زیرا هر زمانی که از حضورشان در جامعه می گذرد، نقصان آنان باعث عقب ماندگی جامعه اسلامی می گردد.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه، برگزاري دوره‌هاي آموزشي مديريت شهري بر اساس مباني فقه اسلامي به همت شهرداري قم را اقدام مطلوبي دانست و عنوان كرد: براي اينكه جامعه‌اي به سعادت برسد نيازمند قانون قرآني، مجري صالح و مردماني پيرو معارف قرآني و ديني است.

مدیر حوزه های علمیه در پایان با تاكيد بر اين كه رفتارهاي ما بايد ميوه شيرين اعتقادات باشند خاطرنشان كرد: در عرصه معماري و ساخت و سازهاي شهري بايد به نحوه‌اي عمل كرد كه دستاوردهاي ما نمايان‌گر معارف ديني اسلام باشد.

*تاکید بر ضرورت تعامل شهرداری با حوزه

مصطفي ملايي، عضو شوراي اسلامي شهر قم نيز در اين همایش با اشاره به اين كه سبك زندگي اسلامي و قرآنی، بخش مهمي از تمدن ‌سازي اسلامي است، گفت: سبك زندگي اسلامي تاكيدهاي بسياري به علم آموزی و استفاده از عالمان دارد و

وی هبا تاکید بر این که معناي سبك زندگي اسلامي خالص كردن اعمال براي خداوند است، ابراز داشت: شهرداري قم بايد تعاملات خود را با حوزه‌ علميه بيشتر كند تا بتواند از ظرفيت های ارزشمند و بی نظیر حوزه استفاده كند.

 

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha