شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
میانمار

کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی کشور میانمار گفت: شیطان بزرگ آمریکا و رژیم کودک کش صهیونیستی عاملین اصلی و پشت پرده جنایات بودایی ها علیه مسلمانان مظلوم و بی دفاع میانمار هستند.

«عبدالرحمن تن تون» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به پشت پرده مسلمان کشی در میانمار، گفت: آنچه امروز برای مسلمانان و حتی مسیحیان، در میانمار رخ داده است، نتیجه عناد و دشمنی آمریکا و به ویژه رژیم صهیونیستی با مسلمانان و به ویژه دوستداران اهل بیت(ع) در این کشور است.

وی تصریح کرد: چطور می شود بیش از یک قرن پیروان آیین بودا، اسلام و مسیحیت در کنار هم به خوبی زندگی کنند و یکباره نسل کشی گسترده ای در مناطقی از میانمار آغاز شود؟

عبدالرحمن تن تون افزود: این جنایات که با دسیسه غرب به ویژه شیطان بزرگ و مزدور جیره خوارش به صورت وحشیانه رقم خورد، در مرز بنگلادش و میانمار در منطقه ای به نام "راخین" و"ماندالایی"  بسیار اسفبار و تأسف آور بود.

*ترکیب جمعیتی میانمار

وی با بیان این که 22 درصد جمعیت 60 میلیونی میانمار را مسلمانان تشکیل می دهند، گفت: بوداییان اکثریت جمعیت کشور 14 ایالتی میانمار را تشکل می دهند و مسیحیان و پیروان آیین هندو دیگر ملیت های این کشور هستند.

این محقق و پژوهشگر میانماری، به درگیری های مسلحانه مسیحیان و دولت مرکزی میانمار اشاره کرد و افزود: آنچه از سوی رسانه های تحت سیطره استکبار بر روی جامعه جهانی مخفی مانده است، کشتار مسلحانه مسیحیان این کشور است.

وی به فعالیت گروه افراطی 969 اشاره کرد و ادامه داد: این گروه تندرو و تکفیری بودایی از بدو تاسیس، اسلام ستیزی را در رأس فعالیت های خود قرار داده و با تحرکات جدی و اساسی به دنبال وضع قوانین سخت گیرانه علیه مسلمانان در پارلمان میانمار است.

عبدالرحمن تن تون اضافه کرد: پیگیری وضع قانون مخالفت جدی ازدواج دختران و پسران بودایی با مسلمانان، عدم مجوز ساخت مسجد و حتی تخریب اماکن مذهبی ایشان و... از جمله مسائلی است که از سوی این گروه افراطی بودایی علیه مسلمانان دنبال می شود.

*چشم امید به ایران

این کارشناس میانماری، به فعالیت و زندگی 10 هزار شیعه و دوستدار اهل بیت(ع) در این کشور اشاره کردو افزود: جمهوری اسلامی در میانمار نه سفارتخانه ای دارد و نه رایزن فرهنگی، تنها نمایندگی ولی فقیه از سال 1993 فعال است که قطعا نمی تواند به همه مشکلات و مصائب مسلمانان به ویژه شیعیان این کشور رسیدگی کند.

این مولف و نویسنده میانماری ادامه داد: در جریان اوج درگیری ها، مسلمانان و به ویژه شیعیان انتظار فراوانی از جمهوری اسلامی ایران داشتند، گفت: در نقطه مقابل، سران کشورهای سلطه گر و پشت پرده این جنایات از همه توان خود برای نابودی مسلمانان استفاده کردند، به طوری که رییس جمهور آمریکا با 13 هواپیمای اسکورت وارد میانمار شد و با صدها ماشین اسکورت به سمت دانشگاه یانگوم رفت و به ایراد سخنرانی پرداخت و مردم ساده و عوام میانماری این ظاهر را دیدند و از جمهوری اسلامی ایران ناراحت شدند.

*اسلام ستیزی "بی بی سی"

وی به نقش بنگاه سخن پراکنی "بی بی سی" در دامن زدن به اسلام ستیزی اشاره کرد و افزود: همان طور که سابقه و تاریخ فعالیت شبکه خبری "بی بی سی" نشان می دهد که همیشه بسیاری از کشمکش ها و نسل کشی ها را بر علیه مسلمانان دامن زده است، در این نقطه از جهان نیز بیکار نبوده و به فعالیت های اسلام ستیزانه خود ادامه می دهد.

عبدالرحمن تن تون تصریح کرد: تحریک اذهان عمومی علیه مسلمانان، دفاع از حرکت های تندرو بودایی، کمک به جریان تکفیری داعش و جبهه النصره و... از جمله حرکات مزدورانه بنگاه سخن پراکنی "بی بی سی" می باشد که از ابتدای حرکت تندرو و خشن بوداییان علیه مسلمانان، مرتب دنبال شده است.

انتهای پیام 17/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha