یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
4

مرحوم حجت الاسلام والمسلمین رشادی(ره) دائم التلاوه و با قرآن مأنوس بود و هر روز بر این کار مداومت داشت و انس با قرآن چهره او را نورانی کرده بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد، شامگاه چهارشنبه، در مراسم بزرگداشت ابوالشهید مرحوم حجت الاسلام والمسلمین رشادی،والد استاد رشاد، رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در حسینیه شهدا قم، گفت: یکی از مهمترین مسائلی که انسان به آن امر شده است، امر به تدبر در هستی و آفرینش است.

وی افزود: یکی از محیط هایی که انسان باید به آن تفکر کند، بدن و جسم اوست که باید ببیند هدف از خلقت آن چیست؟ تفکر در خلقت روح و جسم انسان را به ذات معاد رهنمون می سازد.

این استاد حوزه ادامه داد: همه چیز در این دنیا دارای هدف و برنامه وحکمت است، خلقت انسان نیز از مهمترین آفرینش هایی است که هدف آن از هر خلقتی متعالی تر است.

وی تصریح کرد: اگر انسان نگاه درستی به حیات خود داشته باشد، در می یابد که حیات این دنیا ابدی نیست و رهگذری بیش نیست.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد اظهارکرد: یکی از سفارشات اکید پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) به انسان ها به منظور رسیدن به معنی زندگی در دنیا، رفتن به قبرستان است؛ رفتن به قبرستان انسان را به یاد مرگ می اندازد و او همیشه برای این سفر مهیا خواهد بود.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امام علی(ع) ما را به مهیا کردن اسباب و لوازم سفر سخت آخرت امر کرده اند؛ زیرا این سفر سخت توشه ای عظیم می خواهد.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های مرحوم حجت الاسلام والمسلمین رشادی(ره)، گفت: ایشان کثیر التلاوه و با قرآن مأنوس بود و هر روز بر این کار مداومت داشت و انس با قرآن چهره او را نورانی کرده بود.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد یاد آورشد: ایشان محبوبیتی خاص بین مردم و به خصوص رابطه ای بسیار خوب با جوانان داشت و همیشه مردم داری را اصل قرار می داد. این استاد حوزه در پایان خاطرنشان کرد: ورع مرحوم رشادی زبانزد بود و حاصل همه این مسایل باعث شد که فردی موفق در این دنیا باشد و با آبرو زندگی کند و آبرومند از دنیا برود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha