چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام دخیل عباس زارع‌زاده

نماینده مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در حال حاضر یکی از خطرهای جدی کاهش جمعیت در کشور است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام دخیل­عباس زارع زاده درگفت و گو با خبرگزاری «حوزه» اظهار داشت؛متاسفانه شعار "فرزند کمتر،زندگی بهتر"فقط در بین جامعه شیعی نهادینه شد و به عنوان یک فرهنگ پذیرفته شده در فضای خانواده ها لانه کرده است.

وی با ابراز تاسف از اینکه خانواده ها، خصوصا جوانان ازچند فرزند دار شدن وحشت دارند، گفت: مردم باید این واقعیت را بپذیرند که بر اثر گذشت زمان سن جمعیت بالا می رود و جامعه رو به سوی پیری می گذارد.

هرجوان ایرانی باید خرج چند پیر را تامین کند

حجت الاسلام زارع زاده افزود: در این صورت آمار نیروی جوان و کاری کشور پایین می آید و از لحاظ اقتصادی دچار یک چالش بسیار بزرگ خواهیم شد ودر آینده یک جوان باید پاسخگوی تامین مصارف چندعضو پیر از خانواده خود باشد  .

وی خاطرنشان شد: در صورت ادامه این روند نظام تولیدی کشورازنظر نیروی کار دچار ضعف خواهد وهزینه های بالایی از نگهداری، درمان و.. تا مسائل دیگر برای کشوردر برخواهد داشت .

تجمل گرایی موجب تحدید نسل

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به اینکه تجمل گرایی یکی از علل کاهش جمعیت است گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب با وجود مشکلات فروان اقتصادی مانند کمبود منابع تولیدی و میزان بالای بیکاری، مردم راحت تر زندگی می کردند؛ زیرا خود را اسیر تجمل گرایی نکرده بودند.

نماینده مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر معیشت تجملاتی به مردم فشار آورده و آنان را نگران کرده و این اصلا معقول نیست.

ره آورد تجمل گرایی آسایش نیست

حجت الاسلام زارع زاده با تاکید بر اینکه در کنار تجملات فراوان، آسایش و آرامشی در خانواده ها وجود ندارد، افزود: مرد یک خانواده­ی تجملاتی به دنبال پرداخت بدهی های ناشی از خرید وسایل آنچنانی است و کمترین توجه را به خانواده و افزایش جمعیت آن ندارد

وی با اظهار اینکه باید اطراف خود را از تجملات خلوت کرده و به فرهنگ ساده زیستی برگردیم گفت: ما ایرانی ها مشهور به ساده زیستی بودیم ولی متاسفانه امروزه در تجمل گرایی از اروپایی ها و آمریکایی ها جلو زده ایم.

روستاییان تهران نشین

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به بازدیدهایی که از روستاهای کشور داشته، بیان کرد: بعضی از خانواده های روستایی شاید نانی برای خوردن نداشته باشند ولی خانه هایشان در حد خانه های تهران است .

تلویزیون مروج تجمل گرایی

نماینده بافق و مهریز،مهم ترین عامل تجمل گرایی را برنامه های تلویزیونی دانست و گفت: فیلمهایی که در آن بازیگران نقش میلیاردر را بازی می کنند، باعث شده مردم به سمت زندگی های آنچنانی کشیده شوند و در نهایت خانواده ها گمان می کنند همه چیز در زندگی لوکس خلاصه می شود.

این نماینده مجلس در پایان با اشاره به آماری از وضع مسکن در تهران گفت: در حال حاضر 600هزار خانه خالی از سکنه و آپارتمان های 200متری که تنها یک زن و شوهر بدون بچه در آن زندگی می کنند در تهران داریم؛ در حالی که بسیاری از جوانان برای شروع زندگی توان تامین ابتدایی ترین وسایل مورد نیاز را ندارند .

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha