جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
شوذب شیری

مقام معظم رهبری درباره امامزادگان قم فرمودند"هر يك از اين امامزاده هايي كه در خيابان هاي قم مدفون هستند اگر در هر شهري بودند، مركز و محور آن شهر قرار مي گرفتند".

حجت الاسلام والمسلمین شوذب شیری در گفتگو با خبرگزاری حوزه با اشاره به آیه 23 سوره شوری، اظهار داشت: خداوند متعال در این آیه می فرماید: «قُلْ لاَ أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبى/ (اى پيامبر ما!) بگو: «من هيچ پاداشى از شما بر رسالتم در خواست نمى كنم، جز دوست داشتن نزديكانم(اهل بيتم)».

وی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره بقاع متبرکه، ابراز داشت: حضرت امام(ره) در جمله ای فرمودند: «ما می خواهیم که در پناه این بقاع متبرکه مردم در آرامش زندگی کنند»، مقام معظم رهبری نیز در این موضوع سخن زیبایی داشته و تأکید کردند: «امامزادگان و بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند».

*وجود 8  هزار بقعه متبرکه درکشور

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به این که 8 هزار بقعه در کشور وجود دارد، خاطرنشان ساخت: در تمام این بقاع، ویژه برنامه های ملی و کشوری برگزار می شود که به تبع آن در استان قم نیز انجام خواهد شد که یکی از آنها تبدیل بقاع متبرکه به محل زیارت و اسکان مسافرین و همچنین ارائه خدمات فرهنگی و برپایی خیمه های معرفتی می باشد.

*7 هزار نفر در قم در برنامه حفظ قرآن کریم شرکت می کنند

حجت الاسلام والمسلمین شیری به ویژه برنامه های بقاع متبرکه در ماه محرم و صفر اشاره و تصریح کرد: یکی از برنامه های اداره کل اوقاف در استان برنامه حفظ قرآن کریم در 244 کلاس می باشد که 7 هزار نفر این طرح را گذرانده و برای سومین سال متوالی است که برگزار می شود.

*ساماندهی هیئات مذهبی در بقاع متبرکه

وی با بیان این که تمرکز برنامه های فرهنگی و دینی در بقاع متبرکه از برنامه های ما در استان قم می باشد، یادآور شد: ما اکثر هیئت های مذهبی را در بقاع ساماندهی کرده و روحانیون خود را نیز به این مکان های مقدس اعزام می کنیم؛ چراکه از اقشار گوناگون مردمی در این امامزادگان حضور پیدا کرده و ظرفیت خوبی برای بسط مباحث فرهنگی می باشد.

مدیرکل اوقاف استان قم اظهار داشت: یکی از فعالیت های ما در بقاع متبرکه، انتخاب هیئت امنا برای آنان بوده که امروز 300 نفر از عزیزان را در این قالب ساماندهی کرده و بقاع با نظارت اوقاف و به صورت مردمی اداره می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شیری با اشاره به توجه دولتمردان به امامزادگان، ابراز داشت: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری درباره بقاع متبرکه، مساعدت های مناسبی از سوی دولت انجام شده است.

*وجود 95 بقعه متبرکه در قم

وی با بیان اینکه 95 بقعه در قم وجود دارد، خاطرنشان ساخت: 444 امامزاده در قم مدفون هستند که در برخی از بقاع این عزیزان به صورت دسته جمعی دفن شده اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم به برنامه های هفته تجلیل از بقاع و امامزادگان متبرکه استان اشاره کرد و گفت: عطرافشانی، غبارروبی، اهدای گل، معرفی شخصیت های امامزادگان و ..... برخی از برنامه های ما در این هفته می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شیری تأکید کرد: امامزادگان قم نسل های اولیه آل پیامبر(ص) بوده و نسل های آنها در استان های دیگر مدفون می باشند.

*جمله رهبر ی درباره امامزادگان قم

وی در پایان با اشاره به فرمایشات رهبری درباره امامزادگان قم، تصریح کرد: معظم له جمله ای درباره امامزادگان قم دارند و فرمودند «هر يك از اين امامزاده هايي كه در خيابان هاي قم مدفون هستند اگر در هر شهري بودند، مركز و محور آن شهر قرار مي گرفتند»؛ بنابراين همه اين موارد ظرفيت هاي ملي و بين المللي قم به شمار مي رود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha