سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ |۲۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 28, 2024
1

امروزه باید بصیرت را در جامعه اسلامی گسترش داد تا مردم جهان اسلام بتوانند حق و باطل را بشناسند و به اشتباه به سمت باطل نروند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از رشت،حجت الاسلام محمد لاکاني، با تبريک دهه کرامت، اظهار داشت: ايام با فضيلت دهه کرامت فرصت مناسبي برای  اشاعه  آموزه هاي  اسلام ناب محمدی  است و نقش روحانيون در آگاهي بخشي و گسترش این فرهنگ در  جامعه بسيار حائز اهميت است و بايد از تمام ظرفيت اين ايام جهت معرفي سيره ائمه اطهار بويژه امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س)در راستای هویت بخشی به جامعه اسلامی استفاده کرد.

مدیرحوزه علمیه استان گیلان به ابزار تبلیغاتی دشمن(شبکه های ماهواره ای واجتماعی) اشاره و افزود: امروزه دشمن با تمام توان دين زدايي در جهان اسلام را دردستورکارخود قرارداده است وشبکه هاي اجتماعي وماهواره اي از جمله ابزارهاي دشمن براي رسيدن به این هدف است ؛ گسترش روزافزون این تريبون ها  شبکه هاي مجازي ،می تواندتبعات بسیاری  چون ایجاد فضای فرهنگی مسموم و... را در جامعه در پی داشته باشد که حضور پرشور روحانيون در عرصه ی فرهنگی و سایر حوزه ها می تواند از این نوع آسیب ها جلوگیری کند  .

حجت‌الاسلام لاکانی ادامه داد: در شرايط امروز تنها  تبليغ سنتي کارساز نيست، و  لازم است مبلغان ديني به فراگیری  علوم روز بسیار بکوشند و از ظرفيت فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي نهايت بهره را در اشاعه و گسترش فرهنگ دینی ، بگيرند.

وی  در ادامه گفت : هم اکنون روحانيون دوره ديده تخصصي در سراسر کشور مشغول ارائه خدمت هستند و اگرچه به خوبي توانسته اند در بدنه جامعه نفوذ و نقش آفريني کنند اما هنوز تا رسيدن به نقطه مطلوب فاصله داريم.

حجت الاسلام لاکانی باشاره به اهمیت بالا بردن بصیرت در جامعه  ادامه داد: امروزه باید بصیرت را در جامعه اسلامی گسترش داد تا مردم جهان اسلام بتوانند  بین حق و باطل را تشخیص دهند و به اشتباه به سمت باطل به جای حق نروند؛ همانطور که استکبار با علم کردن پرچم داعش و با استفاده از بی بصیرتی مردم می خواهد اسلام ساخته شده به دست خود را جایگزین اسلام ناب محمدی کند، دولت اسلامی سرمنشاء تمام برکات و نعمتهای است که از سوی خداوند عزوجل نازل می گردد و کسانی که در حلقه بزرگ اسلام وارد شوند می توانند از این نعمات متنعم گردند.

  وی افزود : تمام گروهک هاي  انحرافي که دم  از اسلام مي زنند هيچ  ارتباطي با شيعه و سني ندارند و سرمنشا  تمام  این  گروهک هاي جنايتکارتکفيري وداعش و ... ،آمريکا و کشورهاي غربي،صهیونیستی هستند و اين کشورها در راستای  اهداف شوم و جنایتکارانه  خود از هيچگونه حمايت  مادي و معنوي از تقويت اين جنايتکاران کوتاهی  نمي کنند.

حجت الاسلام لاکانی، در خاتمه با اشاره  به فعالیت های تبلیغی روحانیون در گیلان طی 3 ماهه تابستان بیان کرد : 300 مبلغ مذهبي در اين ايام به مناطق مختلف استان اعزام شدند و پاسخگويي به شبهات ديني، برپايي گفتمان هاي ديني، خيمه هاي بصيرت افزايي، اردوهاي تفريحي، تفسير احکام و ... از جمله فعاليت هاي روحانيون این مبلغ بوده است .

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha