چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
فقه مقارن

کارگاه آموزشی تخصصی فقه مقارن با موضوع "مبانی و معیارهای فقه مقارن در مذاهب پنجگانه اسلامی"، با حضور دکتر احمد محمود کریمه، استاد فقه مقارن دانشگاه الازهر مصر برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این کارگاه تخصصی از روز دوشنبه 17 شهریور، به مدت 4 روز ویژه اساتید و فضلای حوزه علمیه، به همت معاونت بین الملل حوزه های علمیه و مجتمع آموزش عالی فقه جامعة المصطفی، در سالن شهیدین مدرسه علمیه حجتیه برگزار شده و به شرکت کنندگان گواهی شرکت در دوره اعطا می شود.

خاطرنشان می شود، دکتر کریمه استاد فقه مقارن در دانشکده پسرانه مطالعات اسلامی و ادبیات عرب دانشگاه الازهر قاهره بوده و دکترای خود در رشته فقه را در سال 1994 از همین دانشگاه اخذ کرده است.

وی دارای رویکرد تقریبی بوده و از مخالفان اندیشه تکفیر به شمار می رود و برای گسترش اتحاد در جامعه مصر نیز تلاش هایی داشته است.

این استاد دانشگاه الازهر تاکنون سفرهای متعدد علمی به کشورهای مختلف همچون اندونزی، لبنان، سوریه، تاجیکستان، بنگلادش، یمن و ... داشته است و مولف کتاب هایی چون "الجهاد فی الاسلام"، "اسلام بلا فِرق"، "فقه السلام فی الاسلام" ، "فتنة التکفیر"، "خطاب اسلامی معاصر" و "حرمة التکفیر" است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha