شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شیخ حمده سعید

مفتی تونس پیشنهاد تشکیل کمیته ای برای تألیف قلوب بین گروهای فلسطینی را داد وخواستاراعزام علمای جهان اسلام به غزه و کرانه باختری شد تا پیروزهای به دست آمده در نتیجه اختلافات بین احزاب به شکست مبدل نشود.

به گزارش خبرنگارخبرگراری حوزه  ازتهران، "شیخ حمده سعید" مفتی کل تونس در همایش بین المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین ، برگزاری کنفرانس علمای اسلام درحمایت از مقاومت فلسطین را راهی برای همگرایی و همفکری بیشتر به منظور حل مسئله فلسطین خواند و گفت: مسلمین جهان باید به یاری مقاومت برخیزند.قدس فقط متعلق به فلسطین نیست بلکه متعلق به همه امت اسلام است و همه ما باید با یاری هم آن را از رژیم صهیونیستی باز پس بگیریم.

وی ادامه داد: پیامبرگرامی اسلام(ص) فرمودند که ما با تعداد کم هم می توانیم در برابر تعداد زیاد دشمنان پیروز شویم و به قول ایشان ضعف ما در دنیا دوستی است. مطابق این روایت، مردم غزه با تعداد اندک خود وبا صبر و مقاومت و چنگ زدن به ریسمان الهی توانستند ماشین نظامی واقتصادی رژیم غاصب صهیونیستی را از کار بیندازند.

حمده سعید افزود: نباید فقط به تعریف و تمجید مبارزان بسنده کرد بلکه تلاش کنیم تا بتوانیم اجلاسی در فلسطین و با حضور مجاهدان فلسطینی برگزار کنیم که اگر چنین نشستی برگزار شود ضربه بزرگی به رژیم صهیونیستی خواهد بود.

وی حفظ ثغور و سرحدات اسلامی را توصیه رسول گرامی اسلام(ص) خواند و اظهارداشت: اگر به مسئله فلسطین توجه نشود فاجعه ای به بار می آید که منجر به تجزیه همه سرزمین های ما می شود. این تهدید صهیونیست هاست و تهدید دیگر آنها خونریزی و قتل و کشتار بیشتر مسلمانان است .

مفتی تونس با وقیحانه توصیف کردن جنایات وحشیانه تکفیری ها و گروه داعش خاطرنشان کرد: این ها چگونه مسلمانانی هستند که در برابر دیدگان جهانیان و با حمایت وسکوت برخی کشورهای عربی دست به قتل عام مردم بی گناه می زنند؟ ما طرفدار اسلام ناب و مردم مقاوم هستیم و باید در برابر جنایت های گروهک های تروریست بایستیم چرا که اگر ساکت بنشینیم همه ما را نیز قتل عام می کنند.

وی با تاکید بر ضرورت تشکیل جلسه سران کشورهای اسلامی برای حمایت بیشتراز مقاومت تصریح کرد: ازسازمان همکاری اسلامی می خواهیم تا جلساتی در سطح سران تشکیل دهد تا اعضای آن بتوانند همفکری بهتری برای بازگرداندن سرزمینهای فلسطین داشته باشند. همچنین باید مصوبات این مجمع را به گوش دولت های خود برسانیم تا بیشتر بتوانند در حل مسئله فلسطین یاری دهند.

مفتی تونسی درپایان با انتقاد ازسکوت برخی کشورهای اسلامی دربرابر جنایات صهیونیست ها و تروریست های تکفیری گفت: سکوت کشورهای اسلامی دربرابر این جنایات باعث ضعف هرچه بیشتر ملت ها می شود و لذا پیشنهاد می کنم اتحادیه مستقل اسلامی برای حمایت از مردم فلسطین تأسیس شود. 313/34

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha